Els Mossos consideren responsable del crim un home que va morir a la presó el 2016
BARCELONA, 13 oct. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra han identificat el presumpte autor de l'homicidi d'un home a Castelldefels (Barcelona) el 2004, que va morir quan el sospitós el va llanar a terra en fugir després de robar-li el cotxe.
En un comunicat aquest dimecres, la policia catalana ha explicat que el presumpte autor és un home de 42 anys que va morir l'octubre del 2016 a la presó de Brians 2, i que ha estat identificat després que les filles de la víctima van demanar reobrir el cas.
Els fets es van produir el 21 de setembre del 2004 al matí, quan la víctima anava a comprar el diari: va aparcar davant del quiosc i es va deixar les claus posades al cotxe, per la qual cosa un presumpte lladre va aprofitar per intentar-li robar el vehicle.
En veure que algú s'emportava l'autombil, la víctima va tornar al cotxe i va provar d'entrar-hi per la porta del copilot, i com que finalment no va poder es va enfilar al capó.
El presumpte lladre va arrencar i va comenar a fer "maniobres evasives", per la qual cosa la víctima va caure a terra i va morir per les ferides que li va provocar l'impacte.
L'endem, el mateix vehicle sostret va aparixer cremat a Castelldefels, i posteriorment els agents van detenir la persona que presumptament havia calat foc a l'autombil.
El detingut, de 51 anys, va declarar en aquell moment que havia cremat el cotxe per encrrec d'una persona que no coneixia i a canvi de droga, i finalment tan sols se'l va jutjar i condemnar pels danys causats al vehicle.
INVESTIGACIÓ REOBERTA
El cas es va reobrir a petició de les filles de la víctima, que van explicar que creien que el crim es podia deure a una "possible venjana per motius laborals", i amb aquesta informació un jutjat de Gav (Barcelona) va demanar als Mossos tornar a investigar el cas.
Els agents van descartar aquesta teoria, per van continuar investigant la persona que va cremar el vehicle i el seu entorn: així van arribar a identificar un home amb qui l'autor de l'incendi mantenia una "relació estreta", i que havia mort a la presó el 2016.
El 13 de setembre els agents van citar de nou el condemnat per haver cremat el cotxe i els va confirmar que el sospitós era l'autor dels fets i va assegurar que ell mateix li havia acabant confessant el crim.
Va remarcar que la intenció del presumpte autor "no era matar la víctima i que tots dos van comenar a ser amics després del crim, cosa que ja havia estat acreditada pels investigadors.
El jutjat ha donat per resolt el cas, que quedar arxivat definitivament per l'extinció de la responsabilitat penal a causa de la mort del presumpte autor.