BARCELONA, 17 març (EUROPA PRESS) -
L'editorial Gustau Gili ha llançat un segon volum d'assajos sobre artistes a càrrec del crític britànic John Berger, que completa l'antologia iniciada amb un primer volum en què revela la seva forma d'aprofundir en l'art.
Segons ha informat el segell en un comunicat, en aquest segon i últim volum dedicat als artistes, el crític introdueix en l'adveniment de la modernitat amb l'obra de Claude Monet fins a arribar a Randa Mdah, una artista palestina nascuda el 1983.
De la mateixa forma que en el primer volum, que arrencava amb les pintures prehistòriques de la cova de Chauvet fins a arribar a Paul Cezánne, els assajos han estat compilats per Tom Overton a partir dels arxius que Berger va donar encara en vida a la British Library.
Els textos transiten per l'art d'Henri Matisse, Fernand Léger, Pablo Picasso, Henry Moore, Mark Rothko, Frida Khalo, Jackson Pollock, Alberto Giacometti, Nicolas de Stäel, Juan Muñoz, Jaume Plensa, Cristina Iglesias i Jean-Michel Basquiat, entre d'altres.
Del conjunt de textos es desprèn de nou "la mirada incisiva i sempre sorprenent de Berger", una mirada que es materialitza en una prosa igualment directa i iluminadora.
Berger és considerat un dels intel·lectuals europeus més importants del nostre temps i un dels crítics que ha sacsejat els fonaments de la nostra concepció de l'art i el llenguatge visual reformulant el seu paper en la cultura contemporània.