Publicat 30/11/2017 10:26

La Guàrdia Civil investiga un jove de 18 anys per comentaris humiliants contra víctimes dels atemptats de Catalunya

També feia amenaces sobre la comissió d'atacs semblants a més ciutats espanyoles

Investigat un jove de 18 anys per humiliar víctimes d'atacs a Catalunya
GUARDIA CIVIL

MADRID, 30 nov. (EUROPA PRESS) -

La Guàrdia Civil ha procedit a la presa de manifestació en qualitat d'investigat d'una persona de nacionalitat espanyola i de 18 anys d'edat com a presumpte autor d'un delicte d'humiliació a les víctimes del terrorisme.

El jove publicava comentaris humiliants contra les víctimes dels atemptats de Catalunya a través de les xarxes socials.

En un comunicat, la Benemèrita ha informat que l'investigat es feia passar per un dels autors dels atemptats que van tenir lloc el passat mes d'agost i que van ser reivindicats per Estat Islàmic.

Arran dels atacs terroristes van morir 16 persones i van resultar ferides més d'un centenar.

Concretament, el jove va crear un perfil en una coneguda xarxa social usurpant la identitat d'un dels terroristes abatuts a Cambrils (Tarragona) i va utilitzar com a avatar una de les fotos de l'atacant que van ser difoses en els mitjans de comunicació durant els dies posteriors als atacs.

"MENYSPREU, HUMILIACIÓ I AMENACES"

Durant la investigació, desenvolupada pel Servei d'Informació, els agents es van percatar que, a través d'aquest compte --que era d'accés lliure per a qualsevol usuari d'aquesta xarxa social--, l'investigat va publicar imatges relatives a les víctimes dels atemptats afegint comentaris de "menyspreu i humiliació" cap a elles.

Així mateix, va abocar amenaces sobre la propera comissió d'altres atemptats a diferents llocs d'Espanya.

El jove va arribar a utilitzar algunes de les fotos més cruels dels atacs terroristes, i va qualificar d'"escombraries humanes" les persones que van morir o van resultar ferides a la Rambla de Barcelona.

A més, feia comentaris sobre el plaer que li produïa veure imatges de la "massacre".

Davant l'allau de missatges criticant les seves publicacions, el mateix investigat va decidir tancar el perfil investigat, circumstància que no ha impedit als agents esclarir-ne l'autoria.

Des de l'elevació al nivell 4 de l'alerta antiterrorista el passat 26 de juny del 2015, la Guàrdia Civil ha potenciat les investigacions relacionades amb individus vinculats amb organitzacions terroristes, i ha parat especial atenció a l'activitat a Internet i en les xarxes socials.

Contingut patrocinat