Publicat 21/08/2024 11:52

La Gurdia Civil desplega 6 vaixells i més de 250 efectius per a la seguretat de la Copa Amrica

El General Cap de la 7 Zona de la Gurdia Civil, Pedro Antonio Pizarro, i el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, passen revista als efectius de la Gurdia Civil que participaran en la Copa Amrica
EUROPA PRESS

El dispositiu durar 2 mesos i participaran 8 unitats de l'institut armat

BARCELONA, 21 ago. (EUROPA PRESS) -

El delegat del Govern central a Catalunya, Carlos Prieto, junt amb el General Cap de la 7 Zona de la Gurdia Civil, Pedro Antonio Pizarro, i el cap de la Comandncia de Barcelona, el coronel Daniel Baena, han presentat aquest dimecres el dispositiu de seguretat de la Gurdia Civil de la Copa Amrica 2024, que inclou el desplegament de 6 vaixells i més de 250 efectius de l'institut armat

En l'acte, celebrat al Moll Nord del World Trade Center de Barcelona, Prieto ha explicat que el dispositiu pretén que aquest esdeveniment esportiu "de carcter internacional i de rellevncia meditica" es desenvolupi amb totes les garanties.

BUC D'ALTURA

Entre aquestes 6 embarcacions destaquen un buc d'altura, el 'Río Riaza', que albergar la seu de Marops (Maritime Operations), en el qual es coordinar tot el que succeeixi al mar durant la competició per part dels membres de l'organització, Gurdia Civil, Capitania Marítima i Salvament Marítim, així com altres operadors, i que estar en contacte permanent amb el Centre de Coordinació (Cecor) que coordinaran els Mossos d'Esquadra.

També participaran el 'Río Segura', un buc ocenic, el 'Río Francolí', un patruller d'altura, i 3 patrullers addicionals i més grans que qualsevol altre vaixell de seguretat que operi en l'actualitat a Catalunya: el 'Río Guadalquivir', el 'Río Nansa' i el 'Río Tordera'.

PRIETO PASSA REVISTA

Aquest dimecres, Prieto ha passat revista als més de 250 efectius de la Gurdia Civil que participaran en el dispositiu, que durar dos mesos, i que pertanyen al Servei Marítim, el Grup Especial d'Activitats Subaqütiques (GEAS), a la Unitat de Seguretat Ciutadana (Usecic), al Grup Rural de Seguretat (GRS), al Grup Especial de Desactivació d'Explosius (Gedex), al Grup d'Acció Rpida (GAR), a l'Equip Pegaso de drons i al Servei Cinolgic.

També participar un helicpter i una llanxa rpida perqu els submarinistes puguin realitzar qualsevol operació d'elit si es precisa i es mantindran els dispositius de seguretat habituals en ports i aeroports i el control de fronteres, tant terrestres com marítims.

COORDINACIÓ AMB MOSSOS, GURDIA URBANA I CNP

Amb aquest dispositiu, en coordinació amb la Gurdia Urbana de Barcelona (GUB), Mossos d'Esquadra i Policia Nacional, també es blindar la seguretat de ministres, presidents d'altres Estats i altres autoritats que acudeixin a aquest esdeveniment.

"Podem garantir amb molta seguretat que es desenvolupar amb total normalitat la Copa Amrica, que ser tan important des del punt de vista esportiu, d'imatge, de marca Espanya, Catalunya i Barcelona i en termes d'interessos econmics", ha expressat Prieto.