BARCELONA, 4 jul. (EUROPA PRESS) -
El Grec Festival proposa un "viatge a l'infern" que vol interpel·lar l'espectador en una recerca de les arrels del mal en el marc d'un espectacle interactiu a càrrec del teatre experiencial de la companyia Teatro de los Sentidos, ha explicat el dramaturg Enrique Vargas aquest dilluns en una roda de premsa.
La peça 'El corazón de las tinieblas', que es podrà veure fins a dilluns que ve a El Polvorí, proposa una relectura de l'obra homònima de Joseph Conrad, que va portar al cinema Francis Ford Coppola com 'Apocalypse Now'.
Llibre i pel·lícula parlen de l'enfrontament entre la civilització i una societat encara salvatge, però l'adaptació escènica va més enllà i busca on es troba la llavor del mal, després de beure dels textos filosòfics d'Hanna Arendt, ha relatat el dramaturg.
En l'obra, es convidarà el públic a un viatge per un paisatge inhòspit durant el qual caldrà submergir les zones més fosques de la seva personalitat, i que les seves decisions formen part d'una obra que l'espectador pugui detenir la representació: "Perquè tots tenim un Dr.Jekill i Mr.Hyde a l'interior", ha dit Vargas.
MARC ROSICH
El dramaturg català Marc Rosich portarà al festival una obra a camí del teatre i el musical que "parla sobre la identitat i la llibertat en una societat en què la gent se sent lliure, però que en realitat es troba totalment tenallada", ha explicat ell mateix.
Dirigida per Matthias Rebstock, 'Oficina per a una vida postidèntica. Una especulació sobre la llibertat' no és una òpera, tot i que té cantants d'òpera i tampoc és un musical convencional com els de Broadway o Dagoll Dagom, tot i que la música té tanta força com el text.
"És una peça que no té trama, hi ha gent atrapada en una oficina, parlen, es relacionen, i de sobte diuen textos filosòfics purs", ha descrit Rosich.
En escena, apareix una "estranya oficina" amb set intèrprets, entre els quals hi ha dues actrius alemanyes, un pianista grec i una percussionista gallega, entre d'altres, i s'hi representa la pèrdua de la llibertat i de la identitat en un món connectat amb moltes xarxes socials.
Creada entre Barcelona i Berlín, l'obra es pregunta pel lloc del 'jo' actual dins del remolí que empeny la vida contemporània actual, i al mig del tumult apareix la música de Beethoven com un eco i sota el prisma de la compositora Raquel García-Tomás.