BARCELONA 20 set. (EUROPA PRESS) -
La consellera de Salut de la Generalitat, Alba Vergés, ha explicat que han retirat la concessió de les obres a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell (Barcelona) a Acciona i repetiran el concurs, la qual cosa retardarà les obres entre cinc i sis mesos.
"Quan la situació és clamorosa i injusta ens hem de plantar", ha afirmat Vergés en comissió parlamentària aquest dijous, en la qual ha lamentat que l'empresa va guanyar la concessió fent una oferta més baixa i després n'ha anat incrementant els costos fins al 20% que permet la llei.
Fonts del departament han afirmat que volen que sigui una decisió "exemplar" per a futures obres, davant les pràctiques que fan algunes empreses i que són encara més problemàtiques en un sector com és el de salut, que fa moltes obres.
Després de decidir no negociar més l'ampliació de dotació amb l'empresa, amb la gerència de l'hospital i amb acord també de l'Ajuntament de la localitat, el Govern ha denunciat l'adjudicació i es repetirà el procediment.
En la seva intervenció en la comissió, Vergés ha lamentat el retard en unes obres que fa temps que volien que estiguessin fetes, però ha dit que no han volgut permetre aquest tipus de pràctiques.