Publicat 25/5/2020 18:41:26 +02:00CET

El Govern rehabilita terminis de procediments en matèria ambiental suspesos amb l'estat d'alarma

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet
EUROPA PRESS - Archivo

   Ajorna quatre mesos la data límit dels requeriments

   BARCELONA, 25 maig (EUROPA PRESS) -

   La Direcció general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat ha dictat una resolució per rehabilitar els terminis de diferents procediments tramitats en matèria de medi ambient, que van quedar suspesos pel reial decret d'estat d'alarma pel nou coronavirus.

   La resolució acorda rehabilitar els termes i terminis dels procediments administratius relatius a la supervisió de les entitats col·laboradores de medi ambient, a l'atorgament del distintiu de Qualitat Ambiental, a la inscripció en el registre europeu EMAS i a l'atorgament de l'etiqueta ecològica europea, ha informat aquest dilluns la Conselleria de Territori i Sostenibilitat.

   La Generalitat ha considerat favorable per a les activitats econòmiques que puguin disposar dels reconeixements de certificació ambiental en tràmit que no s'havien pogut resoldre per la situació de suspensió de terminis.

   També ha determinat rehabilitar els termes i terminis que fan referència als procediments d'exigència de la responsabilitat ambiental, d'inspecció i restauració d'espais afectats per activitats extractives i els de constitució, revisió i tornada de les fiances establertes com a garantia dels programes de restauració, així com el procediment d'inspecció ambiental integrada al Programa d'inspecció ambiental de Catalunya.

   En l'àmbit de la inspecció, la Generalitat ha aprovat mesures de flexibilitat per ajornar les visites programes dins del període de l'estat d'alarma i les seves pròrrogues, considerant els recursos tècnics disponibles de les entitats col·laboradores, ajustant les accions a la realitat industrial actual.

   D'acord amb la situació actual, i per permetre flexibilitzar a les empreses l'efectiva realització d'aquestes inspeccions, s'ajorna quatre mesos la data límit dels requeriments.

   Finalment, s'han rehabilitat els procediments de tramitació i resolució de les autoritzacions d'emissions i el seguiment del control de les emissions de les instal·lacions on es desenvolupen activitats incloses al Catàleg d'activitats potencialment contaminants de l'atmosfera (Capca) i l'establiment de requisits per al control de les emissions dels establiments sotmesos al règim de notificació d'emissions.

   El Govern ha decidit ampliar els terminis per dur a terme els controls atmosfèrics dels establiments i les mesures dels focus emissors a través d'una altra resolució, ja que ha considerat indispensable continuar aquests procediment per assegurar el correcte funcionament de les activitats sense posar en risc ni la salut de les persones ni el medi ambient.

el més llegit

  1. 1

    L'Ajuntament de Vic ven l'edifici del Seminari Vell per 1,3 MEUR a l'empresa Bayés Salut

  2. 2

    Onze residents del sociosanitari de Puigcerdà, traslladats a l'edifici de l'antic hospital per fer la quarantena

  3. 3

    Milloraran l'accés nord al barri de Can Puig de Banyoles amb una nova rotonda

  4. 4

    Nysltar de Blanes crea unes mascaretes antivirals que duren tres mesos i ja n'ha venudes 2 milions als Estats Units

  5. 5

    Desmantellades dues plantacions de marihuana en dos domicilis de Golmés

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés