Publicat 23/07/2019 19:04

El Govern presenta la campanya 'Malamente' per sensibilitzar sobre violncies masclistes "normalitzades"

Foto Malamente
EUROPA PRESS

Pren com a lema la canó de Rosalía per apellar els joves, i resa: 'Ni agressor, ni cmplice'

BARCELONA, 23 jul. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat ha impulsat la campanya de sensibilització 'Malamente' per prevenir les violncies masclistes i sexuals entre els joves, centrant-se en violncies quotidianes que estan "normalitzades" i que no s'identifiquen com a tals, tant dins de la parella com en espais d'oci, i que es difondr en mitjans de comunicació i xarxes socials aquest estiu.

Ho ha explicat en roda de premsa aquest dimarts el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, que ha dit que volen interpellar els joves com a agents de canvi davant el fet que "es declaren més feministes", per es continuen perpetuant violncies masclistes i n'apareixen noves formes, com per exemple compartir imatges sexuals sense permís.

La campanya, que es posar en marxa aquest divendres, vol fer treball preventiu "en el moment de més oci nocturn de tot l'any", i fonts del departament han explicat a Europa Press que Rosalía ha autoritzat l'ús del seu xit com a lema en aquesta acció, les imatges i tipografies de la qual recorden als videoclips de la cantant de Sant Esteve Sesrovires (Barcelona).

"No només volem empoderar les dones, sinó també que els nois i els homes siguin conscients del seu paper i de les seves responsabilitats per acció o per omissió", per ser conscients que no és vlida cap actitud sexista, amb la finalitat d'aconseguir implicar tothom contra aquestes violncies i apellant les persones com a part de la comunitat, ha reflexionat el conseller.

DE 15 A 25 ANYS

La secretria d'Infncia, Adolescncia i Joventut de la Generalitat, Georgina Oliva, ha explicat que han buscat centrar-se en joves de 15 a 25 anys i fugir d'un llenguatge institucional per acostar-se a aquest segment de la població.

S'emmarca en un pla d'acció de la Conselleria que compta amb 1,5 milions d'euros i inclour formació a professionals de joventut, oci educatiu i de protecció; ajudes a projectes d'entitats, i tallers de sensibilització: "Poder fer educació amb valors d'igualtat, creiem que és una pea clau per a l'eradicació de les violncies cap a les dones".

DECONSTRUIR EL MASCLISME

'Ni agressor, ni cmplice. Atura les violncies sexuals', diu l'anunci, que mostra cinc escenes i fa allusió a formes de violncia com lligar de manera agressiva i insistent, fer servir les drogues per excusar una agressió, opinar sobre els cossos de les dones i compartir contingut sexual, cosa que qualifica de 'malamente'.

L'anunci s'emmarca en aquest pla d'acció del departament per prevenir, detectar i atendre les violncies masclistes, centrant-se en joves i adolescents, i es completar amb treball en centres educatius i acompanyament a Ajuntaments i consells comarcals per elaborar protocols en espais d'oci nocturn.

També preparen una 'app' per a la protecció de les adolescents i les joves, que presentaran prximament, i una altra campanya "adreada al collectiu masculí per fomentar la deconstrucció del masclisme, dels rols que els joves i els homes senten impostos i que són la llavor per donar motiu a actituds masclistes".

Parallelament, preveuen destinar 60.000 euros a investigar les violncies masclistes en adolescents, i una línia de subvencions a entitats per incorporar les violncies masclistes dins dels seus protocols per valor de 500.000 euros, han explicat en una presentació a la qual han assistit la presidenta de l'Institut Catal de les Dones (ICD), Núria Balada, i el director de l'Agncia Catalana de la Joventut (ACJ), Cesc Poch.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés