DAVID ZORRAKINO/EUROPA PRESS - Arxiu
BARCELONA 31 ago. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Educació de la Generalitat ha ofert als docents reduir una hora lectiva a partir de gener del 2023 si desconvoquen les vagues convocades per a aquest mes de setembre, han informat a Europa Press fonts del departament.
És una proposta que el departament ha traslladat als sindicats educatius en la reunió de mediació per les vagues previstes el 7 de setembre i el 28 de setembre.
La proposta, una de les demandes que feien els sindicats, s'aplicaria a partir de gener del 2023, tant per als docents de primria com de secundria, que passarien a 23 hores a primria i 18 a secundria.
L'anterior proposta d'Educació consistia a reduir aquest curs l'hora lectiva a primria per no a secundria, la qual cosa havia suposat el rebuig dels sindicats.
Aquesta nova proposta del departament, supeditada a la desconvocatria de les vagues, suposaria un cost de 170 milions d'euros més, que permetria la contractació de 1.463 mestres i 2.009 professors.
Des d'UstecStes han assegurat que han rebut amb "sorpresa" la proposta del departament, i que els sindicats ho valoraran, primer cadascun i després conjuntament.