Actualitzat 12/06/2018 14:56

El Govern manté la confiança en el cap dels Mossos mentre decideix si fa canvis

Elsa Artadi, portaveu i consellera de la Generalitat
EUROPA PRESS

BARCELONA 12 juny (EUROPA PRESS) -

La portaveu del Govern, Elsa Artadi, ha assegurat aquest dimarts que l'Executiu manté la confiança en el cap dels Mossos, Ferran López, mentre decideix si introdueix canvis en la cúpula policial: "Mentre segueixi sent la mateixa persona no podem fer una altra cosa que confiar en ell".

Ho ha dit en la roda de premsa posterior al Consell Executiu, la primera que se celebra després que el dissabte passat el president de la Generalitat, Quim Torra, i el conseller d'Interior, Miquel Buch, van oferir de nou el lloc a Josep Lluís Trapero --destituït amb el 155-- i aquest ho rebutgés per la seva situació judicial.

Preguntada per si el Govern mantindrà López, que va ser nomenat pel Govern central amb el 155, Artadi ha insistit que la decisió no està presa: "El cos de Mossos funciona bé i la directrius les marca el departament. Les decisions respecte a això les ha de prendre el conseller Buch".

Artadi ha declinat donar detalls sobre si hi haurà canvis en la Conselleria perquè considera que això competeix a Buch, i ha assegurat que el Govern no fa "politització" ni infrafinançament ni purgues del cos, fet que ha criticat que l'Estat sí que ha intentat en altres ocasions.

"Cal aïllar del debat més polític el conseller Buch perquè faci el treball de la manera que garanteixi millor la seguretat", ha conclòs la portaveu, que ha dit que el conseller estudia els següents passos amb el secretari general del seu departament.

Contingut patrocinat