Actualitzat 18/07/2014 17:01

Lllancen una 'app' perquè els turistes puguin avisar d'emergències

D.Ciudad (112), K.Faura (Telefónica), R.Espadaler (Interior) y J.Clos (Gremio
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 18 Jul. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Interior ha llançat una nova aplicació mòbil adaptada a turistes estrangers que visiten Catalunya perquè contactin amb el centre d'emergències 112 enviant pictogrames amb situacions d'emergència.

   Així, els turistes que no parlen els idiomes del 112 --català, castellà, anglès, francès i alemany-- podran fàcilment a través del seu telèfon donar l'avís d'una emergència seleccionant el pictograma que millor s'ajusti a la situació que estan vivint, tot enviant la seva geolocalització i el seu número de telèfon.

   En roda de premsa per presentar l'aplicació, desenvolupada per Telefónica, que preveu que la persona interessada la descarregui prèviament i doni el seu consentiment a ser geolocalitzat, el conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha recordat la importància del turisme a Catalunya, on el sector suposa el 12% del PIB, i que la seguretat és el primer criteri a l'hora d'escollir destí.

   "Aquesta proposta contribueix a subratllar que Barcelona i Catalunya són destinacions turístiques de qualitat i segures", ha destacat, a més d'exalçar aquesta iniciativa pionera a l'entorn europeu i que s'anirà desenvolupant a mesura que se signin convenis amb diferents entitats turístiques de tot Catalunya.

15 MILIONS DE TURISTES ESTRANGERS

   Davant d'autoritats consulars de diferents països, com Emirats Àrabs, Finlàndia, Regne Unit o Mali, la directora general de Turisme, Marian Muro, ha assegurat que aquesta aplicació "millora l'experiència turística a Catalunya" i demostra el compromís de la Generalitat amb el sector, amb 15,5 milions de turistes internacionals el 2013 i la previsió d'arribar als 16 aquest any.

   "Catalunya és un país modern, ordenat, que permet una experiència singular i amb seguretat", ha destacat Muro, que assegura que l'aplicació amplia la capacitat de donar serveis a qui visita Catalunya.

   El director general de Telefónica, Kim Faura, ha explicat que amb el llançament d'aquesta aplicació la companyia demostra una vegada més "que sap buscar nous camins en el món digital i que és una referència en el sector", amb presència a 26 països.

   "Disposem d'un centre d'investigació amb 220 persones a Catalunya en què invertim 30 milions d'euros anuals perquè surtin aquest tipus d'iniciatives", ha subratllat.

   El president del Gremi d'Hotels de Barcelona --primera entitat amb la qual han signat un conveni per desenvolupar aquesta aplicació--, Jordi Clos, ha opinat que aquestes propostes "ajuden a millorar la percepció dels viatgers i millora la competitivitat davant d'altres competidors".

   Amb aquesta 'app', el turista podrà escollir el tipus d'emergència de la qual vol alertar entre policial, salvament o extinció d'incendi, i se li apareixeran pictogrames com agressions, robatoris, accidents de cotxes, incendis, inundacions, maltractaments i altres, perquè pugui seleccionar la que més s'ajusta al cas.

   Una vegada enviat el missatge i confirmada la localització i el telèfon, rebrà un missatge amb la informació que els serveis d'emergència ja estan de camí.

   L'aplicació pot ser adquirida des de Market Android introduint un codi numèric que facilitarà l'hotel, per evitar que puguin usar-la de manera indeguda els que no són turistes.

   Aquest divendres s'ha signat un conveni entre el Centre de trucades 112, Telefónica i el Gremi d'Hotels per proveir gratuïtament els hotels del gremi d'aquesta aplicació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés