Publicat 11/05/2022 21:32

El Govern integra a la xarxa pública l'Acadmia Cultura de L'Hospitalet (Barcelona)

També mantindran el personal fix del centre

BARCELONA, 11 maig (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Educació de la Generalitat integra a la xarxa pública l'Acadmia Cultura de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), que cessa com centre de titularitat concertada de cara al proper curs escolar.

En un comunicat aquest dimecres, han assegurat que amb aquesta incorporació es dóna resposta a les necessitats d'escolarització de places públiques al barri de la Torrassa de la localitat.

Han assegurat que durant les últimes setmanes s'han mantingut reunions per poder arribar a aquest acord i "trobar una via de sortida a les necessitats del barri", acompanyant a les famílies durant el procés de preinscripció.

La Conselleria d'Educació i l'Ajuntament de la localitat "estan acabant de definir les diferents ubicacions possibles pel centre", i han explicat que la majoria dels alumnes s'escolaritzaran el proper curs en els mduls que actualment ocupa l'Escola Ernest Lluch, que es traslladar al nou edifici.

En el solar on hi ha actualment els mduls --una vegada el consistori adapti el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal per poder fer un centre educatiu de més altura que la permesa actualment--, la Conselleria preveu construir un centre de gran capacitat per donar resposta a les necessitats de la Torrassa.

Així mateix, han manifestat que amb la integració a la titularitat pública, la Conselleria mantindr el professorat amb contracte fix del centre i la "cohesió de tot el seu alumnat i la seva comunitat educativa", i que la nova escola tindr una nova adrea i un nou equip directiu, amb funcionaris d'Educació.

TANCAMENT

El 8 de febrer, l'Ajuntament de la localitat va demanar a la Conselleria que donés "una solució" al personal i famílies de l'Acadmia Cultura davant la nova notificació, per part del centre educatiu, que no podia assumir seguir obert.

La Conselleria va proposar recollocar als 330 alumnes a centres públics de la zona educativa: els 223 de primria es traslladarien als mduls que actualment ocupa l'Escola Ernest Lluch (i durant el primer semestre de 2022 es traslladarien a un nou edifici) i quedava per definir l'escolarització dels 107 estudiants d'ESO.

També van criticar que la Generalitat "no proposa cap alternativa" per al personal: malgrat haver-ho demanat en una reunió amb el conseller Josep Gonzlez-Cambray, la Conselleria va replicar que no preveia recollocar als 25 docents i que la titularitat del centre hauria d'assumir les indemnitzacions.

Contingut patrocinat