BARCELONA 28 gen. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat ha publicat l'ordre per la qual s'exigeix al professorat de la borsa de treball el nivell C1 per impartir llengua estrangera --alemany, anglès, francès o italià-- a l'ensenyament secundari.
Segons ha informat el departament que dirigeix Irene Rigau, l'objectiu d'aquest canvi --fins ara se sol·licitava el B2-- a les titulacions demanades al professorat és per potenciar el plurilingüisme i millorar d'aquesta manera la qualitat del sistema educatiu.
La norma també preveu un període transitori d'adaptació per als docents que tinguin entre 12 i 36 mesos d'experiència en llengua estrangera, i no afectarà aquells que acreditin com a mínim 36 mesos d'experiència.
Per al personal interí docent que hagi impartit l'especialitat entre 12 i 36 mesos, l'ordre preveu un període transitori fins a la finalització del curs 2016-2017 perquè puguin acreditar el nivell C1.
La Conselleria facilitarà la seva incorporació a cursos a les Escoles Oficials d'Idiomes o les inscripcions a proves per obtenir el certificat corresponent a C1, i en el cas que no puguin acreditar el nivell a l'acabar el període se'ls suprimirà l'especialitat a la borsa de treball; un total de 49 docents es troben en aquesta situació.
Els docents que no tenen com a mínim 12 mesos d'experiència perdran l'especialitat en llengua estrangera a la borsa de treball, malgrat que podran treballar en altres especialitats, i els que l'estiguin impartint podran continuar fent-ho fins al final del nomenament; en aquesta situació s'hi troben 60 docents.