Publicat 03/11/2015 19:54

El Govern elabora els documents de competències en medi, llengües estrangeres i valors

La consellera de Enseñanza de la Generalitat, Irene Rigau
EUROPA PRESS

BARCELONA, 3 nov. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament ha elaborat els documents de desplegament de competències bàsiques dels àmbits de coneixement del medi, de llengües estrangeres i de valors de Primària i Secundària, de manera que falten els que estan relacionats amb l'àmbit artístic i l'educació física, que es presentaran durant aquest curs.

En una atenció als mitjans prèvia a la seva presentació a l'Inefc de Barcelona davant d'uns 300 representants de l'àmbit de l'educació, la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que es tracta d'unes orientacions metodològiques innovadores que volen convertir l'alumne en un ciutadà autònom i preparat per viure en societat: "Com més rica és la societat, més competències necessita l'alumnat".

L'objectiu dels documents és donar orientacions al professorat per al desplegament del currículum competencial de Primària i Secundària obligatòria, aconseguir millorar l'èxit escolar de l'alumnat català i unificar i dotar de coherència el currículum per arribar als objectius de la Unió Europea per al 2020.

Aquests documents s'afegeixen als ja existents en les competències de l'àmbit matemàtic, lingüístic --castellà i català-- i cientificotècnic, i estableixen per a cada etapa i competència orientacions metodològiques i d'avaluació amb exemples d'activitats perquè el professorat les pugui aplicar a l'aula.

En els continguts de l'àmbit social, a l'etapa de Secundària, es preveuen diverses competències com l'anàlisi dels canvis i dels fenòmens històrics, la valoració del patrimoni cultural i la formació de criteris sobre els problemes socials.

A Primària, a l'àmbit de coneixement del mitjà, s'inclouen aspectes com els hàbits d'alimentació i activitat física, l'anàlisi de paisatges i ecosistemes, i la valoració de problemes socials rellevants.

El document de competències de l'àmbit lingüístic, a Primària, treballa l'obtenció i interpretació de textos orals, la producció de textos escrits i la reproducció oral i dramàtica de textos literaris, mentre que en l'ESO estan adaptades al nivell d'edat corresponent.

En la competència en valors a Primària s'inclouen aspectes com l'autonomia en la presa de decisions, l'aprenentatge cooperatiu i el servei i compromís socials, mentre que a Secundària es preveu el respecte cap a altres persones i creences, l'assumpció d'activitats ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans o la consolidació del pensament propi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés