Publicat 10/12/2024 13:21

El Govern destinarà 34,8 milions a ampliar la potabilitzadora del Besòs (Barcelona)

La portaveu del Govern i consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque
EUROPA PRESS

BARCELONA 10 des. (EUROPA PRESS) -

El Govern ha aprovat aquest dimarts destinar 34,8 milions d'euros a ampliar la planta potabilitzadora de Trinitat-Besòs (Barcelona), amb càrrec als pressupostos del 2025, ha informat en un comunicat posterior al Consell Executiu.

Aquesta inversió permetrà incrementar la producció actual de la potabilitzadora entre uns 400 i 500 litres per segon, la qual cosa suposa entre uns 12 i 15 hectòmetres cúbics anuals, i l'objectiu és poder tenir enllestides les obres a mitjans del 2025.

És una de les actuacions previstes per l'actual Govern amb l'objectiu d'incrementar en 31 hectòmetres cúbics la disponibilitat d'aigua a finals del 2025, a través d'una inversió superior als 90 milions d'euros i amb actuacions com la recuperació de captacions o la incorporació d'aigua regenerada.