BARCELONA, 29 des. (EUROPA PRESS) -
El Consell Executiu del Govern ha aprovat aquest dimarts la definició de les diferents competències digitals que han de tenir els mestres i professors catalans per aconseguir que l'alumnat domini les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
En un comunicat aquest dimarts, el Govern ha explicat que objectiu és que els docents usin les TIC com a recurs metodològic, i no només de manera instrumental, amb la finalitat que els ciutadans siguin competents a l'àmbit digital.
L'acord crea les competències metodològiques a l'ús de les Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC), que se sumen a les de les competències instrumentals, ja definides per a la ciutadania en general amb l'Acreditació de Competències en TIC (Actic).
El projecte ha definit cinc àmbits competencials: disseny, planificació i implementació didàctica; organització i gestió d'espais i recursos educatius; comunicació i col·laboració; ètica i civisme digital; i desenvolupament professional.
També han identificat fins a 27 descriptors i, per aconseguir-los, han establert tres nivells --bàsic, intermedi i avançat-- per diferenciar el domini competencial aconseguit pel professorat.
PPICDD
Les competències s'han definit en el marc del Projecte Interdepartamental de Competencia Digital Docent (PICDD), coordinat per la Conselleria d'Ensenyament i amb la participació de representants de totes les universitats, així com de les conselleries d'Empresa i Ocupació i d'Economia i Coneixement.
El PICDD, desenvolupat entre els gener i juliol del 2015, té com a objectiu garantir la competència digital del professorat no universitari de Catalunya.