Publicat 22/08/2026 13:52

El Govern defensa que s'ha reaccionat "amb celeritat" a l'episodi de pluges a Tarragona

Es posa a la disposició dels ajuntaments per "tornar a la màxima normalitat"

Archivo - Diverses persones amb paraigües
David Zorrakino - Europa Press - Arxiu

TARRAGONA, 22 ago. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Justícia i Qualitat Democràtica de la Generalitat, Ramon Espadaler, ha defensat que els ajuntaments i els diferents cossos policials i d'emergència han reaccionat "amb celeritat" a l'episodi de pluges intenses a Tarragona aquesta matinada.

Ho ha dit aquest dissabte en declaracions als mitjans de comunicació abans de reunir-se amb els alcaldes dels municipis afectats, en les quals ha destacat la resposta que s'ha donat a la situació d'emergència, que entre les 3.00 i les 5.00 d'aquesta matinada ha ocasionat 600 trucades al 112 i el desplegament de gairebé 300 serveis per part dels Bombers, ha xifrat Espadaler.

Preguntat sobre per què no ha sonat l'Es-Alert, Espadaler ha explicat que, en el moment en què s'han produït les pluges més intenses, el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) no informava d'un nivell suficient per activar l'alerta.

"La meteorologia no és una ciència exacta, i no és aconsellable emetre una alerta si no es té la informació de qualitat, de què en aquell moment no es disposava", ha defensat el conseller.

PREOCUPACIÓ PELS FERITS

Espadaler també ha traslladat la preocupació del Govern per les 7 persones ferides durant l'episodi, especialment per una persona menor d'edat que ha estat traslladada a l'Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona.

Ha defensat que al llarg del matí s'han anat recuperant els diferents serveis, tant viaris com ferroviaris, encara que aquests últims encara pateixen algun retard, i s'ha posat a disposició dels ajuntaments per "tornar a la màxima normalitat".

Contador

Contingut patrocinat