BARCELONA 25 març (EUROPA PRESS) -
El Govern central, a proposta del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, ha aprovat en el Consell de Ministres d'aquest dimarts destinar a Catalunya 6.886.863 euros per adquirir llibres de text i material didàctic per a les famílies.
Concretament, els ajuts estan destinats a l'alumnat d'educació primària i educació secundària obligatòria (ESO) de centres sostinguts amb fons públics; a més, les comunitats podran destinar part dels fons per a ajuts destinats als estudiants de batxillerat i formació professional (FP), segons ha informat el ministeri en un comunicat aquest dimarts.
L'objectiu, afegeix el comunicat, és ajudar les famílies a comprar llibres de text i materials didàctics en tot tipus de suports --inclòs el digital--, compensar les situacions socioeconòmiques més desfavorables i "contribuir a que el sistema educatiu garanteixi l'equitat en l'educació i la igualtat de drets i oportunitats".
58 MILIONS EN AJUTS
En total, les comunitats autònomes rebran 58.559.610 euros per comprar llibres de text i material didàctic; a més, han afegit que en aquests fons cal sumar els 1,4 milions d'euros que es destinen a les ciutats de Ceuta i Melilla.
Per calcular la distribució d'aquests fons s'ha tingut en compte la taxa de risc de pobresa de cada comunitat i el nombre d'estudiants matriculats en educació primària i ESO, FP bàsica, i els alumnes de batxillerat, grau mitjà i grau superior, de centres sostinguts amb fons públics.