VIELHA (LLEIDA), 6 (EUROPA PRESS)
El Conselh Generau d'Aran invertirà 2 milions d'euros per convertir el Camin Reiau de la Vall d'Aran en via verda, segons el compromís pres amb el Ministeri de Medi Ambient.
Per al síndic, Francès Boya, la recuperació integral del Camin Reiau "és un projecte per a la difusió dels valors mediambientals, la promoció de nous productes turístics i la conservació del patrimoni natural, cultural i històric del país".
El projecte preveu condicionar el camí en tot el seu recorregut, especialment en els trams més deteriorats, així com incloure noves infraestructures per facilitar-ne l'accés. Per a això, es preveu col-locar una passarel·la al Pònt de Rei per donar-li continuïtat amb el camí francès.
Mentrestant, el Conselh Generau d'Aran està fent les tasques de manteniment i conservació amb l'objectiu de netejar la xarxa de camins que formen el Camin Reiau. Aquestes festes s'han basat en la retirada de troncs que obstrueixen el pas i suposen un perill quan s'acumula la neu.
El Camin Renau, d'origen romà, s'estén durant 150 quilòmetres i comunica els pobles d'Aran a través d'una via que prové de Tolosa del Llenguadoc i desapareix pel port de la Bonaigua.