Publicat 14/01/2014 15:11

El Govern aprova el pla per reduir un 50% els morts a la carretera i un 40% els ferits de gravetat

Francesc Homs y Ramon Espadaler, tras el Consell Executiu
EUROPA PRESS

BARCELONA, 14 gen. (EUROPA PRESS) -

El Consell Executiu ha aprovat aquest dimarts el Pla estratègic de seguretat viària 2014-2020 que vol reduir a la meitat la xifra de morts en una dècada i un 40% els ferits de gravetat, de manera que preveuen que no se superi el llindar dels 123 morts, segons ha detallat el conseller d'Interior de la Generalitat, Ramon Espadaler.

En roda de premsa després de la reunió del Consell Executiu, Espadaler ha afirmat: "De la mateixa manera que ens estremeixen els 622 morts de l'any 2000, vistos el 2014, voldríem que el 2020 ens estremeixin els 168 morts del 2013".

El pla preveu per al 2020 reduir un 60% el nombre de nens morts en accidents, un 20% la xifra de motoristes morts i ferits de gravetat, un 30% les morts per atropellament, un 10% les morts d'ancians i promoure l'ús de la bicicleta sense que augmenti la sinistralitat.

Ha destacat que aquest pla recull "objectius clars i ambiciosos", i ha destacat que Catalunya està en el vuitè lloc del rànquing europeu respecte a l'indicador de nombre de morts per milió d'habitants --que se situa en 51 quan la mitjana europea és 62--.

Ha assegurat que des del seu departament no es volen "conformar amb els quals són les millors dades des que la Generalitat tenen competències" i que l'objectiu és també reduir un 60% la mortalitat infantil i un 20% els motoristes, on hi ha una sinistralitat preocupant perquè un de cada 4 morts era un motorista el 2013.

Ha assegurat que hi ha un "terreny a recórrer" en la reducció de ferits de gravetat, ja que la millora els últims anys no ha estat tan destacada com la de víctimes mortals.

ALTRES OBJECTIUS

Des del Govern volen reduir un 20% els morts i ferits de gravetat en accidents de trànsit durant la jornada laboral, mentre es treballa i en els trajectes per acudir al treball, per la qual cosa es preveu crear un grup específic de treball i promovent plans de seguretat viària laboral en les empreses.

Els objectius estratègics --que es desplegaran mitjançant 51 projectes-- són: protegir els usuaris; controlar les conductes de risc, amb especial atenció als col·lectius més vulnerables; impulsar un espai continu de seguretat viària; i involucrar i coordinar entitats públiques i privades en la mobilitat segura, segons el document.

També té com a objectiu disposar d'estructures, instruments i mecanismes de gestió d'acord amb la normativa ISO 39001 de seguretat viària, que recomana les Nacions Unides; facilitar l'aprenentatge de la mobilitat segura al llarg del cicle vital, i impulsar la Recerca, Desenvolupament i Investigació (R+D+I) en la seguretat viària.

El pla vol millorar l'educació, formació i conscienciació; impulsar la innovació i la tecnologia; promoure la col·laboració interdepartamental --amb les consellerias d'Empresa i Ocupació, Salut, Territori i Sostenibilitat, Governació, Agricultura, Ensenyament i Justícia-- i la millora de la seguretat entre els usuaris més vulnerables (vianants, ciclistes i motoristes).

Concretament, vol reduir el nombre de positius en els controls d'alcoholèmia, malgrat una tendència favorable els últims anys, i també de drogues i psicofàrmacs, que no han tingut un comportament tan positiu.

A més, es crearà l'Observatori de la Seguretat Viària, que servirà per posicionar al Servei Català de Trànsit (SCT) com a organisme de referència a l'exterior i es potenciaran els plans locals de seguretat viària per a tota la població de Catalunya; des del 2006 s'han signat 156 plans.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés