Actualitzat 17/12/2013 22:06

Gomà (ICV-EUiA) critica que les polítiques de Trias han "agreujat" la pobresa a Barcelona

Ricard Gomà, ICV-EUiA
EUROPA PRESS

BARCELONA 9 nov. (EUROPA PRESS) -

El líder d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Barcelona, Ricard Gomà, ha criticat aquest dissabte que les polítiques de l'alcalde Xavier Trias han "agreujat" la pobresa a la capital catalana.

A la seva intervenció durant la jornada 'Pobresa i desigualtat a Barcelona' organitzada per la Fundació Nous Horitzons, Gomà ha sostingut que la "falta d'ambició" de Trias contra la pobresa es tradueix en uns pressupostos que amplien les retallades i preveuen una frenada en sec a les inversions en equipaments socials, ha assenyalat, segons ha informat el seu partit en un comunicat.

Gomà ha lamentat que els comptes que preveu Trias "marginen a la Barcelona dels barris, amb un descens del 57% de la inversió en els districtes que tenen la renda per càpita més baixa".

En aquest sentit, ha assenyalat que es deixa de banda la redistribució del territori, ja que es preveu la mateixa inversió per càpita a Nou Barris i a l'Eixample, amb una desigualtat de 51 punts en renda per càpita.

Així, els ecosocialistes han indicat que la despesa social és innecessària i hauria de duplicar-se per evitar riscos com la malnutrició infantil i l'increment dels desnonaments.

Contingut patrocinat