DAVID ZORRAKINO/EUROPA PRESS - Arxiu
BARCELONA 22 febr. (EUROPA PRESS) -
La secretria general d'Educació de la Generalitat, Patrícia Gom, ha negat que hi pugui haver "disfuncions" en el nomenament dels docents amb l'avanament de l'inici de curs que preveu la Conselleria, després que diversos sindicats educatius han criticat que els que s'incorporin l'1 de setembre als centres tindran poc temps per preparar el curs, que comenar el 5 a les escoles i el 7 als instituts.
En una entrevista a La 2 i Rdio 4 aquest dimarts, recollida per Europa Press, Gom ha apuntat que "sembla que els sindicats plantegin un escenari en el qual cada any hi ha un canvi de tota la plantilla d'un centre, i aix no és així, molt lluny de la realitat".
"Majoritriament les plantilles no canvien de centre educatiu, malgrat ser interins o personal funcionari, els interins tampoc no van canviant contínuament de centre. On hi ha canvi i mobilitat és en les substitucions, per hi ha estabilitat als centres", ha expressat.
A més a més, Gom ha destacat que hi ha temps per preparar el curs, perqu subratlla que menys del 10% dels professors es forma durant el mes de juliol, i ha explicat que si el curs acaba el 22 de juny, fins al 5 de setembre "bviament hi ha prou temps".
Finalment, ha defensat que el govern "ha fet el que toca" en la gestió de l'anunci de l'avanament del curs, ja que el conseller Josep Gonzlez-Cambray ho va explicar a petició prpia dilluns davant el Consell Escolar de Catalunya seguint el 'timing' ordinari, en les seves paraules.