Actualitzat 12/04/2013 13:29

De Gispert considera que sense la solidaritat familiar "hi hauria revoltes socials al carrer"

El teniente de alcalde del Ayto. J.Forn y la pta.Del Parlament N.De Gispert
EUROPA PRESS

BARCELONA 12 abr. (EUROPA PRESS) -

La presidenta del Parlament, Núria de Gispert, ha considerat aquest divendres, tenint en compte les elevades taxes d'atur i pobresa, que si no fos per la solidaritat de les famílies catalanes "hi hauria revoltes socials al carrer, com passa en altres ciutats del món".

"Hem de donar les gràcies a la solidaritat de les famílies, que fan de matalàs de la crisi", ha dit De Gispert durant la inauguració del XVIII Congrés de la Federació de Bancs d'Aliments Espanyols (Fesbal), que se celebra aquest divendres i dissabte a Barcelona i Girona.

De Gispert ha recordat els "milers" d'avis que ajuden els seus parents amb les pensions, i que a Catalunya hi ha al voltant de 200.000 famílies sense cap tipus d'ingrés.

Davant d'aquestes xifres, ha exalçat la tasca dels 55 bancs d'aliments de l'Estat, que "amb la seva experiència ajuden a atacar la crisi de manera molt més forta" a través del repartiment diari a més de 7.000 entitats.

Ha recordat que la Fesbal té el Premi Príncep d'Astúries de la Concòrdia, ja que la seva feina "constant" permet beneficiar més d'un milió de persones a tot l'Estat.

D'altra banda, el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn, ha recordat que el consistori ha incrementat en un 32% les ajudes a les necessitats alimentàries dels barcelonins, fins als 10 milions d'euros.

"El paper dels bancs d'aliments és fonamental en un moment tan difícil", ha subratllat, i ha xifrat en 114.000 els barcelonins que actualment són a l'atur.

Contingut patrocinat