BARCELONA, 14 nov. (EUROPA PRESS) -
El director de Fundació Bancària La Caixa, Jaume Giró, ha considerat "urgent" que les empreses i organitzacions s'impregnin de perspectiva ètica i tinguin en compte el pols social a l'hora de prendre decisions.
En la seva conferència 'Crisi, comunicació i reputació. La rebel·lió dels ciutadans' del Fòrum de la Comunicació del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), ha destacat aquest divendres: "Avui els ciutadans no ens perdonaran fer malament les coses, i hauríem de ser conscients d'això".
Ha fet una radiografia de la societat actual després de "sis anys de crisis acumulades" en el teixit econòmic, polític, mediàtic, social i financer, i ha observat el empoderament ciutadà a través de les xarxes socials i la seva capacitat viral.
Citant Darwin, ha subratllat que "avui més que mai" qui sobreviu no és el més fort, sinó el que millor s'adapta al canvi i aprèn a fer plans a llarg termini però amb el màxim de flexibilitat possible.
Jaume Giró també ha considerat, durant la seva conferència, que "no hi ha res pitjor que fer un mal diagnòstic", i admet que la societat culpa a la banca de la situació de crisi.
Segons la seva opinió, "la credibilitat radica en el que fas i no en el que dius", pel que ha instat a compassar els dos àmbits per generar confiança.
Pel que fa a les repercussions de la crisi, ha destacat la tasca social de La Caixa, amb l'aportació de més de 500 milions d'euros a l'Obra Social perquè es pugui combatre la pobresa.
"Hi ha nens pobres a Catalunya, no cal anar a l'Índia només", ha lamentat també Giró, després de preguntar-li per la tasca social que ha realitzat La Caixa durant la crisi econòmica.