BARCELONA, 2 abr. (EUROPA PRESS) -
L'actor, guionista i director italià Giampaolo Morelli desemmascara en la novel·la romàntica 'Set hores per enamorar-te' (Columna) l'"art de la seducció" en menys de set hores, a través de la història d'un periodista econòmic que d'un dia a un altre es queda a l'atur i sense núvia.
Després de sorprendre al llit la seva promesa amb el cap del reconegut diari napolità en què treballa, el protagonista de la història, Paolo, sent trontollar tots els seus fonaments vitals, i una nova feina en la redacció de la revista 'Macho Man' l'obliga a rebre unes classes a l'art de lligar.
En una entrevista d'Europa Press, l'actor ha deixat clar que totes les tècniques bolcades en la novel·la "són de veritat i funcionen", i és que de fet l'actor ha passat un any i mig de la seva vida documentant-se sobre aquest art, mitjançant entrevistes a grans experts en la matèria.
Nega que la novel·la, la seva segona al mercat, tingui tints autobiogràfics, tot i que admet que sí que reconeix les "emocions principals" del protagonista que, com ell, descobreix que existeix una xarxa mundial vinculada al negoci de la seducció.
"Com Paolo, al principi era molt escèptic d'aquest món, però la realitat és que hi ha molts homes i nois sensibles i de qualitat, que es bloquegen a l'hora de dirigir-se a una noia", ha explicat Morelli, qui es troba en negociacions per portar la història a la gran pantalla el 2014.
Morelli, que assenyala que l'emancipació de la dona ha deixat descol·locats molts homes, aclareix que ell parla d'atracció i no d'enamorament, perquè de fet "l'amor és una cosa màgica que rares vegades succeeix, i si no fos rar no seria amor", ha afegit el cineasta.
Després de garantir els fruits el mètode infal·lible, però sense confessar el nombre de dones seduïdes fins avui, Morelli explica la importància que un home mantingui certa distància, evitant semblar inferior i molt interessat, per exemple.
Com a segona regla, destaca no centrar-se directament en la dona a cortejar, sinó dirigir-se d'entrada a l'amiga d'aquesta, per despertar l'interès de la noia desitjada: "Hi ha dones molt habituades a l'hora de ser cortejades i tenen barreres molt altes per baixar-les".
En la novel·la i en la vida, defensa que certament set hores són suficients per despertar l'atracció d'una dona, però concreta que aquestes no han de succeir el mateix dia, sinó en diversos des que un es coneix fins que es produeix una aproximació carnal.
80% COMUNICACIÓ GESTUAL
Segons Morelli, el 80% de la seducció es dóna en el terreny gestual, i només una petita part s'aconsegueix a través de les paraules, que en les classes que rep el protagonista li permeten dirigir-se a dones absolutament desconegudes en una botiga, bar, discoteca o a la cua d'un supermercat.
La de l'actor italià és una "novel·la de les segones oportunitats i l'amor verdader", en què el protagonista aconsegueix explotar les seves possibilitats de seductor per passar d'una persona tímida i passiva a un mestre a l'art de lligar.