Actualitzat 26/05/2013 14:54

La Generalitat preveu gastar 9 milions a desballestar, traslladar i reparar barracons escolars

Les escoles catalanes han utilitzat 860 mòduls prefabricats aquest curs

BARCELONA, 26 maig (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat preveu gastar 8'8 milions euros --sense incloure IVA-- a desballestar, traslladar, reparar, guardar i custodiar barracons que s'utilitzen com a aularis i altres usos en els centres educatius catalans.

Els serveis centrals de la Conselleria han publicat l'anunci de licitació, recollit per Europa Press, per trobar un prestador d'aquests serveis, que ha sortit per una durada de contracte de cinc mesos i 22 dies, com és habitual en aquest tipus de servei, que es renova cada mig any, han informat fonts d'Ensenyament.

Aquests equipaments inclouen, a més d'aules per fer classe de diferents mides i distribucions, cuines prefabricades, menjadors escolars, banys, mòduls per enllaçar els diferents edificis, porxos i sales de professors, precisa el document.

L'augment de la població escolar en l'etapa Secundària ha obligat la Conselleria a redefinir la planificació de les escoles i a eliminar grups en centres d'Infantil i Primària, i fins i tot ha arribat a tancar algun col·legi pel descens de la natalitat el pròxim curs.

Per aquesta raó, Ensenyament té previst traslladar els mòduls d'aquests centres amb menys alumnat als que tindran més escolars el pròxim curs, malgrat que el departament encara desconeix la destinació d'aquests barracons i quants en caldrà desplaçar per atendre els alumnes.

En conjunt, la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, preveu que s'arribarà al miler de mòduls prefabricats, molt a prop dels 860 aularis prefabricats i els 136 mòduls per a "altres destinacions", el que en total suposa 996 barracons, que s'han utilitzat en aquest curs.

Segons dades facilitades per Ensenyament en una resposta parlamentària, aquesta xifra és un 1,8% superior a la del curs anterior, quan es van usar 1.015 mòduls, dels quals 859 van ser destinats per fer classes i 156 per a altres usos, si bé en el curs 2011-12 hi havia 899 aularis i 1.057 mòduls totals.

ESCOLES DE GIRONA I TARRAGONA

Les zones que concentren més barracons són Girona, amb 244 mòduls --177 a Primària i 67 a Secundària--; Tarragona, amb 158 mòduls --116 a Primària i 42 a Secundària--; el Maresme-Vallès Oriental, amb 71 barracons a Primària i 60 a Secundària--, i la Catalunya Central, amb 125 aularis, dels quals n'hi ha 87 a Primària i 38 a Secundària.

Els segueixen comarques de Barcelona, amb 71 mòduls --52 a Primària i 19 a Secundària--; Baix Llobregat, amb 37 barracons --19 a Primària i 18 a Secundària; Lleida, amb 35 --23 a Primària i 12 a Secundària--; Vallès Occidental, amb 29 --19 a Primària i 10 a Secundària; Terres de l'Ebre, amb 16 aularis --sis a Primària i deu a Secundària, i el Consorci de Barcelona, amb 14 mòduls, tots de l'etapa Primària.

Contingut patrocinat