La Generalitat presenta una campanya per arreglar i donar una "segona vida" a roba i objectes

Publicat 5/4/2019 14:11:41CET
La Generalitat llana una campanya per reparar i donar una "segona vida" a roba
EUROPA PRESS

BARCELONA, 5 abr. (EUROPA PRESS) -

L'Agncia Catalana de Residus (ARC), que depn de la Generalitat, ha presentat una campanya per fomentar la reparació, revenda i la "segona vida" de roba, mobles, aparells i objectes sota el lema 'Fes-lo nou de nou', ha anunciat aquest divendres el director, Josep Maria Tost.

En roda de premsa per presentar la iniciativa per a la reparació i la reutilització, que compta amb una inversió de dos milions d'euros, ha defensat la necessitat de fomentar els hbits de compartir, reutilitzar, reparar, regalar, donar o revendre objectes amb la finalitat d'evitar que acabin en contenidors i abocadors.

"Qu es pot reutilitzar?", s'ha preguntat, i ha respost amb un senzill tot, que inclou llibres, discos, roba, mobles, a més d'aparells elctrics, cosa que es difondr a través de falques per a rdio, tele i anuncis en mitjans escrits, al carrer i a les xarxes.

Abans de tirar res, Tost anima la població a donar una nova vida útil als objectes, i a trencar el cicle de "comprar, utilitzar i llanar", que ha dit que ja no ha de tenir cabuda en la societat.

Des del 27 de maig fins al 2 de juny, es dur a terme una acció especial, que consisteix en la installació d'un 'anticontenidor' en un punt cntric de la ciutat, del qual en sortiran objectes per reutilitzar i, parallelament, hi haur tallers per ensenyar a reparar, recosir i intercanviar objectes.

PREVENIR RESIDUS

La campanya s'emmarca en l'objectiu de prevenir la generació dels residus, allargar la vida útil d'objectes que podrien tenir-la, i així donar també visibilitat a un sector existent i emergent de venda de mercats i plataformes de segona m.

Durant els darrers dos anys, els objectes voluminosos han augmentat la seva presncia als abocadors, especialment per la presncia de mobles i matalassos, ha explicat Tost, que no ha pogut aportar xifres sobre aquesta qüestió.

La campanya grfica es basa en una imatge acolorida i impactant que segueix l'esttica dels anuncis de grans cadenes de consum, si bé defensa el missatge contrari amb objectes domstics quotidians com els grans protagonistes.