Publicat 5/4/2019 14:11:41CET

La Generalitat presenta una campanya per arreglar i donar una "segona vida" a roba i objectes

EUROPA PRESS

BARCELONA, 5 Abr. (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana de Residus (ARC), que depèn de la Generalitat, ha presentat una campanya per fomentar la reparació, revenda i la "segona vida" de roba, mobles, aparells i objectes sota el lema 'Fes-lo nou de nou', ha anunciat aquest divendres el director, Josep Maria Tost.

En roda de premsa per presentar la iniciativa per a la reparació i la reutilització, que compta amb una inversió de dos milions d'euros, ha defensat la necessitat de fomentar els hàbits de compartir, reutilitzar, reparar, regalar, donar o revendre objectes amb la finalitat d'evitar que acabin en contenidors i abocadors.

"Què es pot reutilitzar?", s'ha preguntat, i ha respost amb un senzill tot, que inclou llibres, discos, roba, mobles, a més d'aparells elèctrics, cosa que es difondrà a través de falques per a ràdio, tele i anuncis en mitjans escrits, al carrer i a les xarxes.

Abans de tirar res, Tost anima la població a donar una nova vida útil als objectes, i a trencar el cicle de "comprar, utilitzar i llançar", que ha dit que ja no ha de tenir cabuda en la societat.

Des del 27 de maig fins al 2 de juny, es durà a terme una acció especial, que consisteix en la instal·lació d'un 'anticontenidor' en un punt cèntric de la ciutat, del qual en sortiran objectes per reutilitzar i, paral·lelament, hi haurà tallers per ensenyar a reparar, recosir i intercanviar objectes.

PREVENIR RESIDUS

La campanya s'emmarca en l'objectiu de prevenir la generació dels residus, allargar la vida útil d'objectes que podrien tenir-la, i així donar també visibilitat a un sector existent i emergent de venda de mercats i plataformes de segona mà.

Durant els darrers dos anys, els objectes voluminosos han augmentat la seva presència als abocadors, especialment per la presència de mobles i matalassos, ha explicat Tost, que no ha pogut aportar xifres sobre aquesta qüestió.

La campanya gràfica es basa en una imatge acolorida i impactant que segueix l'estètica dels anuncis de grans cadenes de consum, si bé defensa el missatge contrari amb objectes domèstics quotidians com els grans protagonistes.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.