Actualitzat 30/09/2018 18:27

La Generalitat obre un segon centre per a menors migrants a Barcelona amb 20 places

   BARCELONA, 30 set. (EUROPA PRESS) -

   La conselleria de Treball, Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat ha obert aquest diumenge el segon centre d'atenció d'emergència per a menors migrants a Barcelona amb 20 places, ha informat el departament en un comunicat.

   És un espai on des d'aquest diumenge viuran 20 joves i on se'ls farà una primera atenció des de la Direcció general d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (Dgaia) consistent a identificar-los, un reconeixement mèdic, oferir-los assistència jurídica, atenció psicològica i s'inicien contactes amb la família.

   L'objectiu d'aquesta primera fase és que "cap nen dormi al carrer", i les 20 places se sumen a 60 més que es van engegar dijous a la ciutat.

   La directora general de la Dgaia, Georgina Oliva, ha explicat que amb l'obertura els dos equipaments han generat les places necessàries per retallar l'estada en dependències dels Mossos d'Esquadra --encarregats de la identificació dels menors i avisar la Dgaia perquè assumeixi la seva tutela--.

   Ha recordat que, malgrat haver "pogut buidar les comissaries", l'arribada de menors no para i han seguit i seguiran arribant cada dia.

MÉS CENTRES

   S'han obert des de dijous 80 places d'emergència i 30 places de primer acolliment i integració, i la prioritat de la Dgaia és seguir obrint més centres.

   Oliva també ha fet una crida a Ajuntaments i Consells Comarcals per "cercar espais i poder-los habilitar com a cases d'acolliment".

   Entre l'1 de gener i el 15 de setembre de 2018 han arribat 2.156 nens i adolescents, i tots han entrat en el sistema de protecció, ha informat la conselleria.

Contingut patrocinat