Publicat 7/8/2020 20:47:09 +02:00CET

La Generalitat llança una campanya amb Creu Roja per conscienciar els joves

Dos joves voluntaris de Creu Vermella informen als seus parells de les mesures de prevenció contra el coronavirus, aquest divendres 7 d'agost del 2020 a la platja del Somorrostro de Barcelona.
EUROPA PRESS

Uns 1.000 joves, entre voluntaris de Creu Roja i contractats, faran tasques de sensibilització

   BARCELONA, 7 ago. (EUROPA PRESS) -

   La Conselleria de la Presidència de la Generalitat, en col·laboració amb Creu Roja de Catalunya, ha llançat una campanya per conscienciar els joves catalans del perill que suposen els contagis per coronavirus i per sensibilitzar-los en l'ús de la mascarilla i altres mesures de seguretat i higiene.

   La secretària general de la Presidència, Meritxell Masó, ha dit aquest divendres que "és molt important que els joves ho integrin en el seu dia a dia, i especialment en determinades àrees i hores del dia, com és l'oci nocturn", ha declarat als periodistes a la platja del Somorrostro de Barcelona acompanyada de la responsable del projecte 'Joves Informadors' de Creu Roja, Melanie Cassarino.

   "Les dades epidemiològiques d'aquest mes de juliol mostren que el col·lectiu de joves ha augmentat notablement en contagis respecte al mes de març", segons Masó: a l'inici de la pandèmia els positius a la franja de 20 a 39 anys eren el 15%, i ara són el 40%.

1.000 JOVES

   Per contrarestar aquesta situació, el Govern ha encarregat a la Creu Roja una campanya de sensibilització a xarxes socials i diverses accions en primera persona que duran a terme a platges i espais d'oci un miler de joves: 800 voluntaris de l'entitat i 200 joves més contractats per la Generalitat.

   "Aquesta situació ens ha demostrat que els joves necessiten feina, i aquesta campanya ens dona l'oportunitat de donar-los feina", ha explicat Masó, que ha informat que l'estratègia compta amb un pressupost d'un milió d'euros i que el portal d'ocupació de la Generalitat ha rebut 4.700 candidatures en dos dies.

   La campanya se centrarà en 38 municipis catalans --la majoria costaners--, durarà fins el 15 de setembre, i el seu objectiu és arribar a uns 95.000 joves en les accions a carrers, platges i espais d'oci, i a molts més a través de la campanya #CovidSpoiler a xarxes socials.

LÚDIC I PERSONAL

   Cassarino ha dit que les accions de sensibilització consistiran en dinàmiques i jocs amb l'objectiu de conscienciar els joves sobre les mesures de prevenció, i els voluntaris comptaran amb tauletes i 'smartphones', i repartiran mascaretes reutilitzables.

   "Són joves que parlen amb joves sobre què saben, què senten i què volen saber, i sobre les mesures de prevenció de la Covid-19 i la importància d'usar mascareta", segons Cassarino, que ha destacat que siguin els mateixos joves els que duguin a terme la campanya i el seu caràcter lúdic.