Publicat 10/09/2024 18:22

La Generalitat impulsa la reintroducció de l'ocell ibis ermit al massís del Montgrí (Girona)

Exemplars d'ibis ermit
TERRITORI

GIRONA 10 set. (EUROPA PRESS) -

La Secretaria General de Transició Ecolgica, que depn de la Conselleria de Territori, Habitatge i Transició Ecolgica de la Generalitat, treballa en la proposta del Govern per impulsar la reintroducció de l'ibis ermit al massís del Montgrí (Girona) de cara a la primavera del 2025, explica en un comunicat aquest dimarts.

És un ocell "que es va donar per extint als pasos mediterranis durant més de 300 anys", per des de la dcada del 1990 s'ha anat recuperant fins als 2.000 exemplars a ustria i Alemanya, i ara l'objectiu és facilitar la seva migració a zones clides, com Cadis, on viu una comunitat sedentria.

Catalunya est a mig camí entre l'origen i destinació de la ruta migratria d'aquestes aus, per la qual cosa és "una gran oportunitat per reintroduir-la" al territori, i la Conselleria assenyala que enguany hi ha 36 ibis descansant a Ordis (Girona) i que la intenció és que aprenguin la ruta i la puguin fer de tornada més endavant.

Contingut patrocinat