Publicat 24/12/2015 12:47

La Generalitat impulsa un nou decret d'escola inclusiva

La consellera Rigau en un centro educativo de Tortosa
GENERALITAT

Els pares podran demanar el dictamen vinculant elaborat pels equips de psicopedagogs

BARCELONA, 24 des. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament portarà el gener al Consell Escolar de Catalunya el seu projecte de decret per a un sistema educatiu inclusiu que preveu que les famílies tinguin accés al dictamen vinculant elaborat per l'equip d'assessorament psicopedagògic (EAP) per a aquells alumnes amb necessitats específiques.

En declaracions als mitjans, la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha assegurat que el 'Decret de l'atenció educativa de l'alumnat en el marc d'un sistema inclusiu' substituirà el del 1997, i "regularà d'una manera més global el que és l'atenció a tots els alumnes per tenir èxit escolar" i que garantirà que tot el sistema ofereixi recursos a nens amb dificultats d'aprenentatge.

Ha explicat que des que es detecti un trastorn de l'aprenentatge, el sistema ha de preveure quin suport li dóna en un centre ordinari, i si aquest és important o sensorial, preveu en quin grau pot estar en l'ordinària i quines mesures i suports necessita el centre.

Una de les principals novetats que inclou el projecte de decret és que l'informe de l'EAP serà conegut per les famílies --no ho era amb l'anterior norma--, així com els recursos als quals té dret l'alumne per estar a l'escola ordinària.

Ha assegurat que aquest aspecte era molt reivindicat per les famílies i permetrà disposar de "seguretat" a l'hora d'escolaritzar els alumnes en centres ordinaris per rebre els suports que es necessitin.

Aquest dictamen de l'EAP recollirà les orientacions, l'elaboració d'un pla individual de cada alumne i indicarà aquells recursos existents en el sistema, una informació que fins ara era interna dels centres.

El projecte de decret també inclou l'etapa postobligatòria, ja que segueix la Llei de la Formació Professional, i tot alumne tindrà dret a la preprofessionalització i acabar amb unes capacitacions professionals, centrant-se més en les fortaleses que en les dificultats de l'alumne, i posar a disposició centres amb itineraris formatius específics.

Rigau ha subratllat que en aquest curs s'ampliaran en 360 el nombre d'educadors, cuidadors i tècnics professionals per atendre els alumnes amb alguna discapacitat, qüestió que "s'ha de seguir ampliant" els propers anys.

COMISSIONS EN ELS CENTRES

Alhora, el projecte de decret regula la comissió de tractament de la diversitat que haurà de disposar cada centre, tant públic com concertat, i que haurà d'analitzar els recursos i els que necessita per atendre l'alumnat, ja que n'hi poden haver alguns de fixos i altres d'externs, així com unitats que ja funcionaven com les unitats de suport d'alumnes amb necessitats educatives especials (Usee).

La consellera ha afirmat que amb aquest nou decret queda més clar "qui fa el dictamen, quins recursos necessita, quin acordo hi ha entre família i centre, i quin compromís té l'administració".

El departament repartirà a partir de gener a les escoles uns materials per a l'atenció a la diversitat, amb orientacions i mesures per a docents i professionals dels centres d'Infantil, Primària, Secundària obligatòria i postobligatòria.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés