Publicat 03/04/2018 11:28

La Generalitat forma 1.200 docents per impulsar vocacions científiques

Seu de la Conselleria d'Ensenyament
EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 3 abr. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat ha format durant el primer trimestre d'aquest any 1.200 mestres i professors en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques en el marc del Pla STEMcat per fomentar i promoure l'interès per aquests estudis.

Aquest pla, que ha iniciat el seu desplegament aquest curs escolar amb diverses actuacions, vol promoure l'interès per aquests estudis, especialment entre les alumnes, ha informat aquest dimarts el departament en un comunicat.

Ensenyament ha dut a terme durant el primer trimestre d'aquest curs la formació de més de 50 formadors i els cursos pilots, mentre que en el segon trimestre ha oferit formació per al professorat.

Ha oferit formació per a mestres d'Infantil i Primària i professorat de Secundària vinculada a les STEM, amb una inscripció de 400 docents; i una altra més enfocada a les matemàtiques, amb una participació de 200 professors.

En Primària, la formació consolida el programa AraMat, iniciat en cursos anteriors, amb 600 docents repartits en tres mòduls.

En aquestes formacions es posa especial èmfasi en les aplicacions de la ciència, la tecnologia i les matemàtiques per al foment de la creativitat a través del disseny i l'art, i també s'aprofundeix en el desenvolupament de metodologies transversals entre àrees i matèries.

Una de les accions lligades al Pla STEMcat és la formació del professorat en aquest àmbit, com a mecanisme per incrementar les vocacions de l'alumnat, millorar l'interès per aquests estudis i la cultura científica, tecnològica i matemàtica en la societat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés