Actualitzat 06/09/2018 17:37

La Generalitat convocarà oposicions per a 5.000 places de docents

El conseller d'Ensenyament de la Generalitat, Josep Bargalló
Europa Press

Elaborarà un mapa de centres concertats per analitzar les seves condicions

BARCELONA, 6 set. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat convocarà aquest curs oposicions per a 5.005 places del cos de mestres i de professors de Secundària i Formació Professional (FP), ha explicat aquest dijous el conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, en la roda de premsa d'inici de curs.

Del total de places que es convocaran, 3.604 corresponen al cos de mestres, i 1.401 al de professors d'ensenyament Secundari i tècnics de FP, la qual cosa, segons Bargalló, permetrà major estabilitat i un "pas endavant" en la reducció de la interinitat.

De cara al curs que s'inicia, Bargalló ha fixat un dels objectius en la lluita contra la segregació escolar, a través del Pacte que treballa amb el Síndic de Greuges i el nou decret d'alumnat, que haurà d'estar llest de cara a la matriculació del proper curs.

Ha afirmat que el departament vol garantir la igualtat educativa amb la revisió dels concerts dels centres que puguin aplicar qualsevol tipus de discriminació, i ha començat a treballar en l'elaboració d'un mapa de centres concertats per analitzar les condicions socials, econòmiques i geogràfiques de cadascun.

Bargalló ha explicat que ha tingut reunions amb les patronals i fundacions de la concertada, a la qual ha transmès que tots els centres tenen "els mateixos drets i deures", i que un dels deures és l'equitat i la lluita contra la segregació.

El conseller ha afirmat que el departament té obligació de vetllar perquè tots els centres --no només els concertats-- actuen correctament, i ha ressaltat que ha alertat les fundacions de la concertada de la detecció d'algun cas, molt pocs centres, que "pot ser" que segreguin i ha demanat informació sobre això.

La Generalitat també elaborarà un mapa de la innovació educativa per visibilizar projectes de transformació educativa a Catalunya, potenciarà el model d'institut escola i elaborarà un nou decret del servei dels menjadors escolars.

A més d'entrar en vigor aquest curs la nova ordre d'avaluació de Secundària, en la qual desapareixen valoracions quantitatives i s'introdueixen les qualitatives, el conseller ha dit que estan treballant per fer-ho també en Formació Professional (FP).

Bargalló també ha anunciat que la Generalitat impulsarà unes noves ajudes per a estades lingüístiques i activitats extraescolars en llengua anglesa per a 5.000 alumnes, amb l'objectiu de compensar la falta d'oportunitat a escolars amb pocs recursos.

Respecte a projectes relacionats amb reformes horàries, ha dit que no implantaran res que no sigui producte de l'avaluació, i ha remarcat que hi haurà plans experimentals consensuats amb les administracions, però que el "més fàcil" és que siguin de cara al curs 2019-2020.

"NO SERÀ PITJOR QUE L'ANY PASSAT"

Preguntat per si s'han transmès recomanacions als centres de cara al proper curs, ha dit que aquest "no serà pitjor" que el passat quan es van enfrontar a informes policials i judicials per el 1-O, l'aplicació de l'article 155 i una renovació del departament a final de curs.

Bargalló ha remarcat que els centres van demostrar el curs passat una "fortalesa extraordinària" en un curs molt complicat, per la qual cosa no creu que sigui necessari recomanar-los gaires coses.

Contingut patrocinat