La Generalitat assignarà "més fons" a promoure la creativitat publicitària

Actualitzat 29/11/2018 19:10:45 CET
Presentació del XXIè Drac Novell Internacional (DNI)
UAO CEU

El XXIè Drac Novell Internacional rep 1.500 peces, un 40% més

BARCELONA, 29 nov. (EUROPA PRESS) -

El secretari de Difusió i Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya, Miquel Gamisans, ha manifestat aquest dijous la voluntat del Govern d'assignar "més fons" de la partida de publicitat institucional a promoure la creativitat publicitària, durant la inauguració del certamen de creativitat publicitària XXIè Drac Novell Internacional (DNI).

Gamisans ha definit Barcelona com una "terra fèrtil per a la publicitat", en l'acte d'obertura del festival, que ha rebut 1.500 peces que opten a concurs, un 40% més que l'edició anterior i un rècord per a aquest festival, organitzat per l'Associació Empresarial de la Publicitat, ha explicat en un comunicat l'Universitat Abat Oliba (UAO CEU), que l'acull.

Aquesta edició té una nova categoria, la de 'Valors Humans', per suggeriment de la universitat, on se celebrarà també el festival el 2019.

El DNI'18 es dirigeix a estudiants i joves professionals de la Publicitat i la Comunicació, i hi poden optar universitaris i professionals emergents que estiguin en els dos primers anys d'exercici després d'haver-se titulat, i compta amb el suport de la Generalitat i la col·laboració de Complot Escola de Creatius, Casa Mas i Selfpackaging.

El president de l'Associació Empresarial de la Publicitat, José Ángel Abacéns, ha afirmat: "Ens trobem davant la millor edició dels Drac Novell Internacional", que ha destacat com un aparador que permet que la creativitat dels joves surti a la llum.

Ha obert el torn d'intervencions la rectora de la UAO CEU, Eva Perea, ha triat els guanyadors --que es coneixeran aquest divendres-- un jurat compost, entre d'altres, pel director creatiu en McCann Health Barcelona Arnau Peidró; l'exdirector general creatiu de JWT, Àlex Martínez, el director creatiu de Pavlov, Alfredo Binefa, i el director creatiu de Quin Team, Jaume Peris.

El DNI inclou un programa de conferències i tallers, i la lliçó inaugural l'ha dictada el director de Full Cicle Karma, Enric Nel·lo, pel qual un dels grans objectius de la Publicitat ha de ser "tornar a un context en el qual les marques i els consumidors tinguin una simbiosi".

També considera que la bona creativitat encara existeix, però cal trencar amb les regles establertes que ara regeixen el funcionament del sector: "Si seguim les regles imposades, seguirem fent una feina avorrida", i ha demanat aconseguir que la publicitat generi un impacte cultural i sigui rellevant per a les persones.