Publicat 25/02/2022 12:18

Garriga i Verge destaquen que cada cop més dones accedeixen a llocs de lideratge per de "segon nivell"

(E-D) Les conselleres de Cultura, Natlia Garriga, i Igualtat i Feminismes, Tnia Verge, en la jornada 'Parlen les dones'
@IGUALTATCAT

BARCELONA 25 febr. (EUROPA PRESS) -

La consellera de Cultura de la Generalitat, Natlia Garriga, i la d'Igualtat i Feminismes, Tnia Verge, han destacat aquest divendres que cada cop més dones accedeixen a llocs de lideratge per no necessriament encapalen les organitzacions sinó que es queden en posicions de "segon nivell", en paraules de Garriga.

En l'obertura de la jornada 'Parlen les dones', organitzada per Cultura i que reuneix les dones directores de projectes culturals catalans, Garriga ha assegurat que els homes continuen ocupant la majoria de llocs capdavanters: "Les dones gestionem, empaquetem, ho preparem molt bé, ho deixem perfecte i deixem que ho expliqui un altre, que normalment és un home".

"És perqu ens sentim cmodes així? Ens han ensenyat així? El patriarcat ens ha fet ser d'aquesta manera? Per qu ens costa tant fer el primer pas i estar al davant?", s'ha preguntat.

Garriga ha detallat que en el sector cultural s'ha millorat "molt" els últims anys: les dones tenen més presncia en llocs de responsabilitat a biblioteques, arxius i arts visuals, en el sector del llibre predominen a les llibreries per menys a les editorials, i en l'audiovisual veu molt de marge de millora.

En les arts escniques "queda recorregut", i en el sector musical i la cultura popular la conselleria hi ha trobat poquíssimes dones al capdavant.

TNIA VERGE

Al seu torn, Verge ha observat que quan una dona lidera per primer cop una institució fins aleshores dirigida per homes "és molt important, perqu es trenquen imaginaris d'espais que havien estat tradicionalment masculinitzats i es proporcionen referents".

En la seva opinió, un lideratge feminista és "més compartit i divers, amb fórmules més inclusives de presa de decisions", i que vol incorporar la perspectiva de gnere en la gestió de l'equip.

A tall d'exemple, es fixa més en les cures de l'equip, en els espais per gestionar les expectatives i les frustracions, els horaris i la conciliació.

Verge també ha incidit en la importncia de "trencar amb la síndrome de l'impostor" (la sensació que no s'est preparat per assumir un crrec) i ha enumerat certes actituds masclistes que les dones han d'afrontar diriament en les organitzacions.

Contingut patrocinat