Actualizado 08/11/2018 17:38

La Galeria Gothsland s'endinsa en l'univers Casas en una mostra presidida per 'La model'

Exposició de Ramon Casas en la Galeria Gotshland
EUROPA PRESS

BARCELONA, 8 nov. (EUROPA PRESS) -

La Galeria Gothsland s'ha endinsat en l'univers pictòric de Ramon Casas en una exposició que reuneix més d'una trentena d'obres, presidides per l'oli 'La model', amb la finalitat de celebrar els 40 anys de la sala d'art modernista.

En una trobada amb els mitjans, el director, Gabriel Pinós, ha explicat que el quadre d'una de les models més conegudes de la 'Belle Èpoque', Mademoiselle Clo-Clo, és precisament la "peça més destacada" del recorregut museológico.

A més de la pintura dedicada a Clotilde Pignet, qui va mantenir una relació sentimental amb Santiago Russiñol, també destaca el retrat a Júlia Peraire, companya sentimental i musa de Casas, a la qual es pot veure en el quadre 'Dama amb boa' i a 'Novícia al claustre de Sant Benet'.

Una vegada es va fer pública la seva relació amb Peraire, Casas va pintar la dona "de totes les maneres, fins i tot de monja", com es pot veure en un dels quadres del recorregut, que es podrà visitar fins al 28 de febrer a la sala situada al carrer Consell de Cent de Barcelona.

Entre els olis, dibuixos i cartells de l'exposició de Casas (Barcelona 1866-1932), també es pot veure el primer dels quatre cartells que va realitzar l'artista per a la revista 'Pèl & Ploma' i que s'inspira en 'La noia decadent' que es troba al Museu de Montserrat.

Aquest cartell, que al seu moment es lliurava als subscrits a la publicació, feia temps que no es podia veure físicament, ha subratllat Pinós, que ha recuperat la gran majoria d'obres de col·leccions particulars.

Ha celebrat poder mostrar un "conjunt únic" de rajoles pintades que Casas venia individualment i de les quals de forma completa se'n conserven amb prou feines dos grups d'exemplars.

En el recorregut també es poden veure autoretrats de Casas, un retrat de la seva germana, així com de les conegudes com 'manolas', característiques del pintor català, així com d'altres artistes del segle XIX i primeres dècades del XX.

COTXE DE 1902

També es pot veure un Renault de 1902, un model similar al que es veu a la famosa obra 'La Chafeusse', que decora la rotonda del Cercle del Liceu de Barcelona, i que procedeix del Museo Nacional del Automóvil del Gobierno de Andorra.

Segons Pinós, el Modernisme català no s'entendria sense Ramon Casas, al que ha considerat el "màxim exponent" a nivell pictòric, mentre que a Antoni Gaudí l'ha considerat la icona de referència a nivell arquitectònic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés