Actualitzat 12/01/2017 13:41

Gairebé 400 afectats per aigua embotellada contaminada cobraran 222 euros d'indemnització

Botella de agua vertiendo a un vaso
THE PARTNER HEALTH

TARRAGONA 12 gen. (EUROPA PRESS) -

Gairebé 400 afectats per haver begut aigua embotellada contaminada i que van patir brots de gastroenteritis de diversa consideració cobraran com a indemnització un fix de 222,5 euros, a més de les despeses farmacèutiques que puguin acreditar.

Aquestes indemnitzacions són fruit de les negociacions mantingudes en els últims mesos entre l'asseguradora de la multinacional Eden Spring --que va fabricar les garrafes reciclables contaminades-- i el Col·lectiu Ronda, representant d'aquests afectats, ha informat aquest dijous en un comunicat.

Són gairebé 400 persones de les 659 que es van sumar a la reclamació i que han pogut acreditar mitjançant un informe mèdic l'assistència rebuda tot i que no disposin de la documentació de baixa i alta laboral.

Segons Col·lectiu Ronda, l'acord s'ha produït després d'intenses negociacions, que fins i tot es van trencar a l'estiu que es van poder reconduir per intentar trobar una solució pactada i no haver d'arribar a un judici.

La intoxicació per aigua embotellada es va produir del 7 al 13 d'abril de l'any passat i, segons l'Agència de Salut Pública de Catalunya (Aspcat), més de 4.000 persones a les províncies de Barcelona i Tarragona es van veure afectats per brots de gastroenteritis, fet que va portar l'empresa a retirar de manera preventiva més de 6.000 garrafes.

Contingut patrocinat