BARCELONA, 21 oct. (EUROPA PRESS) -
La Fundació Palau a Caldetes d'Estrac (Barcelona) ofereix una "perspectiva única" de la relació entre Pablo Picasso i diferents artistes contemporanis catalans en l'exposició 'Picasso a la retina. Retrats d'artistes catalans', que es podr visitar des d'aquest dissabte fins al 18 de febrer del 2024.
L'exposició traa els vincles i la influncia mútua a través d'un "intrigant" enfocament, els retrats, que abasten des de finals del segle XIX fins a l'actualitat, informa la iniciativa en un comunicat.
Així, examina les interaccions de Picasso amb destacades personalitats catalanes com Salvador Dalí, Ramon Casas, Antoni Tpies, Sebasti Junyent, Ramon Riu Dria, Ricard Canals, Manuel Pallars i Joan Vidal i Ventosa, i ofereix "una visió completa de com Picasso va ser percebut i representat".
Els retrats estan dividits en tres categories --biogrfics, d'homenatge i de visions caricaturesques-- i entre les obres exposades, moltes de les quals "poc conegudes", també hi figuren dibuixos, escultures i pintures a l'oli.
CELEBRACIÓ PICASSO 1973-2023
L'exposició parteix del programa de la Celebració Picasso 1973-2023, iniciativa impulsada pels Governs d'Espanya i Frana que ret homenatge a l'artista en el 50 aniversari de la mort del pintor malagueny.
Est comisariada pel conservador d'Art Modern i Contemporani del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), Eduard Valls, i el Doctor en Histria de l'Art i llicenciat en Histria per la Universitat de Barcelona, Sebasti Sánchez Sauleda.