Publicat 15/02/2022 11:55

La Fundació Josep Santacreu exhibeix a Barcelona obres d'art de persones amb discapacitats

Archivo - Arxiu - Alguns dels artistes han illustrat les caixes de xocolata artesanal de la Fundació Casa Dalmases
FUNDACIÓ JOSEP SANTACREU - Arxiu

Algunes de les pintures illustren les caixes de xocolata de la Fundació Casa Dalmases

BARCELONA, 15 febr. (EUROPA PRESS) -

La Fundació Josep Santacreu exhibir des d'aquest dimecres fins aquest dissabte a la Sala Parés de Barcelona l'exposició '100% singulars' del projecte Art Singular, una mostra d'obres d'art contemporani fetes a tallers d'entitats socials catalanes que treballen amb persones amb malalties mentals o discapacitat funcional.

L'exhibició contindr les 16 obres finalistes del projecte, entre 40 candidates, que illustraran les 16 caixes de xocolata artesanal de la Fundació Casa Dalmases de Cervera (Lleida), a més d'altres pintures dels mateixos artistes, ha explicat a Europa Press la directora i impulsora d'Art Singular, Eva Calatayud.

La fundació compleix així un dels seus objectius, que és fer de "pont" entre el sector de l'art contemporani i el sector social, en un projecte que dona visibilitat a les persones en risc d'exclusió que participen en tallers artístics a Catalunya i no tenen oportunitat d'ensenyar ni exposar la seva obra, ha detallat Calatayud.

Per aix, la Fundació Josep Santacreu acompanya una dotzena d'entitats socials i dona eines als directors de projectes o tallers de manualitats perqu "virin" una mica cap a l'art, amb consells com contractar un artista o canviar el format o el tipus de material.

La impulsora del projecte ha explicat que les persones que assisteixen a un centre de dia normalment reben bastantes ordres, i quan arriben als tallers d'art d'aquests centres, la llibertat és total: "Guanyen molta autonomia, guanyen molt respecte per la feina dels altres".

Els usuaris dels tallers "tenen molt a dir a nivell creatiu i no tenen filtres", per la qual cosa l'art els permet expressar molt més que altres activitats més pautades quan aconsegueixen trencar la barrera del 'No sé dibuixar', ha dit.

Calatayud ha destacat aquestes activitats perqu han estat de les poques que s'han pogut mantenir durant la pandmia, una situació en la qual els collectius vulnerables no han pogut sortir de casa i han hagut de treballar en línia o en grups reduts.

JOSEP SANTACREU I CASA DALMASES

La Fundació Josep Santacreu ja havia collaborat amb la fundació de Cervera en matria artística, amb dues edicions de la mostra expositiva 'Art singular' a l'homnima Casa Dalmases, un edifici histric de Cervera.

El projecte '100% singulars' compta amb la participació d'altres cinc entitats socials: la Fundació Ampans de Manresa (Barcelona) i l'Associació Alba de Trrega (Lleida), que també acolliran la mostra als seus respectius espais; la Fundació Catalana Síndrome de Down; la Fundació Catalana de la Parlisi Cerebral, i la Fundació Estímia de Barcelona.

Contingut patrocinat