MADRID, 22 des. (EUROPA PRESS) -
El ministre de Salut de França, Oivier Véran, ha anunciat aquest dimecres que la vaccinació contra el coronavirus s'obrirà als infants de 5 a 11 anys, que podran obtenir una cita per immunitzar-se "en les pròximes hores".
La decisió s'ha pres després que el Consell d'Orientació per a l'Estratègia de Vacunes ha recomanat obrir en aquest segment d'edats la inoculació i que divendres el Comitè Nacional Consultiu d'Ètica va donar el vistiplau a la vacunació dels nens, recorda 'Le Monde'.
La vaccinació als més petits, que continua sent voluntària, es farà amb Pfizer, que s'injectarà a centres de vacunació, farmàcies i consultes mèdiques. Els nens hauran d'anar acompanyats per un dels seus pares després d'haver emplenat un formulari d'autorització. La decisió permetrà que 5,7 milions d'infants de menys d'11 anys tinguin accés a la immunització.
La situació epidemiològica a França ha anat en declivi les últimes setmanes juntament amb un increment dels casos de covid-19 que ha portat les autoritats a plantejar mesures més estrictes de cara a l'any vinent, mentre la incidència és de 545 per cada 100.000 habitants.
Les últimes xifres del Ministeri de Salut indiquen 72.832 contagis diaris, per a un total de més de 8,7 milions de casos des que va esclatar la pandèmia, amb 16.076 pacients hospitalitzats. En l'última jornada han mort 229 persones.