Publicat 17/07/2022 19:34

El foc a Pont de Vilomara (Barcelona) ja crema 978 hectàrees i afecta 5 municipis

Diverses persones observen el dens fum provocat per l'incendi de Pont de Vilomara
Lorena Sopna - Europa Press

BARCELONA 17 jul. (EUROPA PRESS) -

L'incendi forestal declarat a Pont de Vilomara (Barcelona) ha cremat 977,99 hectrees fins aquest diumenge sobre les 19.30 hores, informa Agents Rurals.

D'aquestes gairebé mil hectrees, 130,04 pertanyen al Parc Natural de Sant Lloren del Munt i l'Obac, que est dins l'rea de tancament d'accessos declarada precisament pel risc d'incendis.

Els municipis afectats són El Pont de Vilomara i Rocafort, Sant Vicen de Castellet, Sant Fruitós de Bages, Castellbell i el Vilar, i Navarcles, informa Protecció Civil.

CONFINAMENTS I EVACUACIONS

Hi ha confinament general a l'interior dels municipis, urbanitzacions i nuclis, i s'han evacuat els primers habitatges amenaats pel foc: a Can Riera, a les primeres cases de Pont de Vilomara (Marqus de Paradís) i a les primeres cases de Les Brucardes.

Creu Roja té preparats 100 llits preventivament per als vens desallotjats.

121 DOTACIONS DE BOMBERS

Sobre les 19.30, Bombers de la Generalitat hi treballen amb 121 dotacions, 17 d'elles aries.

Els bombers prioritzen protegir les urbanitzacions i tancar parcialment el flanc esquerre.

Contingut patrocinat