Publicat 28/01/2015 19:11

Catalunya es presenta a Madrid com referent en integració de turistes

Puig destaca que Catalunya és un "mosaic de diversitat" i un destí líder a Espanya i a Europa

MADRID, 28 gen. (EUROPA PRESS) -

El Govern ha presentat aquest dimecres Catalunya com un "referent" en la integració i acollida de turistes espanyols, catalans i estrangers, després de la seva inauguració del pavelló de Catalunya a la Fira Internacional de Turisme (Fitur) que ha començat aquest dimecres a Madrid.

En declaracions als periodistes, el conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, ha explicat que la campanya promocional de la comunitat es desenvolupa sota l'eslògan 'Catalunya és casa teva' perquè és "un país d'acollida, de gust i respecte per la diversitat, de convivència i d'hospitalitat".

Segons la seva opinió, en aquests atributs i valors de la societat catalana, el sector turístic "troba unes possibilitats de desenvolupament infinites".

Preguntat si aquest lema persegueix l'objectiu d'acostar Catalunya a Espanya en un moment polític en el qual predomina la tensió, ha assegurat que la campanya "està molt allunyada de cap intencionalitat política" i que el debat polític està separat de l'aposta per la convivència i hospitalitat que la societat catalana ofereix a nivell turístic.

IDEA DE PROXIMITAT

Així doncs, ha dit que a l'Executiu català li interessa traslladar aquesta idea de proximitat i ha subratllat que la frase 'Catalunya és casa teva' "va més ben dirigida al fet que Catalunya està en una franca recuperació econòmica".

Segons la seva opinió, on més es notarà aquesta recuperació econòmica és precisament en la recuperació del turisme interior i domèstic: "Som líders a Europa de captacions de turistes estrangers, però també som capaços de provocar que 10 milions de catalans i espanyols visitin Catalunya al llarg de l'any", ha emfatitzat.

Puig considera que amb la posició geogràfica estratègica de Catalunya i el seu patrimoni cultural unit a la cultura i els valors de solidaritat" la regió pot tenir "encara més èxit" en l'àmbit turístic.

Per al conseller, Catalunya és "un mosaic de diversitat" líder a Espanya, al mediterrani i a Europa i és un destí líder en la promoció en línia a les xarxes socials.

A més, segons ha confessat, l'Executiu persegueix l'objectiu de convertir la comunitat en "un dels líders del turisme del món".

TURISME RESPONSABLE I SOSTENIBLE

Alhora, ha assegurat que des del Govern apostaran pel turisme "responsable", pel compromís ambiental i la sostenibilitat, després de signar el seu compromís de ser la primera regió del món amb la certificació 'Biosphere'.

"En definitiva, continuar apostant per la qualitat", ha destacat, precisant que una economia que aposta només pel baix cost, pels preus baixos, acaba tenint només salaris baixos i per tant és una societat que té tendència a no continuar escalant posicions en la competitivitat o en la qualitat de vida.

"Podem oferir, des de la diversitat de destinacions, la realitat de l'aposta cultural, la qualitat de vida, de clima i posició geogràfica regalada excepcionals", ha enumerat el conseller, exalçant el lideratge de Catalunya també en gastronomia.

A l'acte també hi ha assistit el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, que participa aquests dies en la promoció del turisme de Lleida a Fitur, on la institució promociona entre d'altres atractius de les comarques lleidatanes les rutes senyalitzades en els últims mesos al pirineu basades en els camins de fugida dels jueus.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés