LLEIDA 22 ago. (EUROPA PRESS) -
La fira de teatre de carrer Fira Tàrrega reivindica la creació en espais no convencionals, a través de la presència de les companyies Ponten Pie i Íntims Produccions, que estrenaran espectacles en la 33 edició de la fira, del 5 al 8 de setembre, segons han remarcat els organitzadors aquest dijous en un comunicat.
Fira Tàrrega és una plataforma destacada que mostra el conegut com a teatre d'ubicació, que és aquell que es crea per a un espai amb característiques molt concretes, i en aquest sentit ha destacat l'obra 'Ârtica' de Ponten Pie, que brinda una experiència de petit format d'alts vols poètics.
A l'espectacle, els espectadors accediran a l'interior d'una vella casa de fusta, on seran rebuts per uns personatges silenciosos que els guiaran a un món ple de nostàlgia i poesia.
A càrrec de Íntims Produccions, companyia jove formada a l'Aula de Teatre de Lleida, es representarà 'El lloc', que es desenvolupa a partir d'un joc que, quatre amics reunits en el seu punt habitual de trobada, desenterren les veritats que mantenen ocultes entre els quals hi ha.
Els xilens Teatro del Niño Proletario tornaran a Tàrrega per estrenar 'El Otro', on plantegen una història de gran impacte emocional en què els protagonistes són els pacients d'un psiquiàtric.
La companyia mexicana Vaca 35 portarà a escena 'Lo único que necesita una gran actriz es una gran obra y ganas de triunfar', una adaptació lliure i actualitzada de l'obra 'Les criades', de Jean Genet, que dues actrius donen vida a un dels textos fonamentals de la dramatúrgia del segle XX.