Actualitzat 11/06/2014 17:28

El Sónar+D cobra protagonisme i cita els més grans experts mundials en cultura digital

Sonar+D
SONAR+D

BARCELONA, 11 juny (EUROPA PRESS) -

La segona edició del congrés internacional Sónar+D, branca professional del Festival Internacional de Música Avançada i New Media Art Sónar, cobra protagonisme i cita des d'aquest dijous al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona els més grans experts en cultura digital del món amb l'objectiu de potenciar el talent i les oportunitats de negoci.

Amb més d'un centenar d'activitats, el doble que en la primera edició, el Sónar+D convertirà Barcelona en el punt de trobada per als professionals de les indústries creatives de base tecnològica, amb especial èmfasi en la música, ànima del Sónar.

La cita es disgrega en quatre àrees: una congressual, que inclou més de 30 conferències, taules rodones i 'workshops'; una d'expositiva, que presenta 80 projectes en diferents espais; una tercera de 'performances' amb concerts i instal·lacions new media, i una quarta de 'networking'.

Entre els experts internacionals que participaran a la trobada, destaca el multipremiat creador japonès Daito Manabe, la dissenyadora japonesa Sputniko!, la directora artística d'efectes visuals Virginie Bourdin i el cineasta Juan Antonio Bayona: tots ells aprofundiran en el sector de les indústries creatives, tecnològiques i culturals per fomentar la interacció entre elles.

A més, el responsable de les xarxes socials de Lady Gaga, Jan d'Alessandro, explicarà com s'aconsegueix transformar els fans en consumidors.

A l'experiència dels professionals consolidats s'hi sumaran les últimes innovacions del sector: el Sónar+D dedica un espai a les aplicacions i projectes més innovadors i destacats, en què prenen protagonisme les universitats, els centres d'R+D i les empreses del sector.

Destaca l'estrena en exclusiva del documental interactiu 'Clouds', de James George i Jonathan Minart, pensat per ser vist amb el dispositiu Oculus Rift, les ulleres de realitat virtual de Facebook.

Els congressistes també podran descobrir la plataforma de 'crowdfunding' més gran del món, 'Kickstarter', capbussar-se en l'influent estudi de disseny Universal Everything i aprofundir en la feina de Canada, una de les productores de videoclips més importants del món.

INSTAL·LACIONS I LLUMS

També desperten expectació la nova instal·lació escultòrica de l'estudi Vita-Motus, Audion, que combina projeccions i llums LED, i la instal·lació d'efectes visuals 'Rain Room', de Random International, que permet passejar sota la pluja sense mullar-se.

A més de l'acreditació professional o l'abonament per al festival, per accedir al Sónar+D s'ha creat una entrada de dos dies pensada especialment per descobrir el congrés i els concert del Sónar de Dia d'aquest dijous i divendres.

La procedència dels acreditats al congrés internacional es concreta en 44 països, amb un 40% d'espanyols, i destacant la presència de britànics, amb un 16%, i la resta d'Europa, amb un 33%.

La primera edició de la trobada va reunir 3.325 acreditats professionals de més de 1.600 empreses provinents de 57 països dels sectors de la música, l'audiovisual, la interactivitat, la formació i la comunicació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés