Actualitzat 12/06/2014 20:05

Drons, molta calor i altes dosis d'electrònica manen en la primera jornada del Sónar de Dia

Festival Sónar
EUROPA PRESS

BARCELONA, 12 juny (EUROPA PRESS) -

El vol de [drones], un intens calor, altes dosis de música electrònica i l'emoció d'un nova edició del Festival de Música Avançada i New Mitjana Art Sónar de Barcelona han marcat la primera jornada de les sessions diürnes, amb les actuacions destacades de M*, James Murphy, 2manydj i Daito Manabe.

A primera hora de la tarda i sota una trentena de graus, un públic notòriament internacional s'ha rendit davant de les primeres sessions del festival: gorres mexicans, algun vestit de sevillanes, peus descalços i perfum de bronzejador han conviscut amb ulleres tornassolades, algun nen sorprès i amb 'hipsters' locals de llargues barbes, a més d'atencions 'looks' festivalers per a tots els gustos.

Com per a gran part dels assistents, també sobre els escenaris sobraven algunes samarretes, com el cas del bateria de la descarada danesa Karen Marie *rsted --M*--, que ha animat la primera hora amb el seu treball 'No Mythologies to follow' donant començament a l'aposta nòrdica del festival.

La cantant, que no ha cessat de cridar 'Barcelona', ha desplegat el seu ventall pop-funk-electro davant d'un públic obsessionat amb els 'selfies' grupals per penjar a les xarxes socials, que l'ha seguit amb grans aplaudiments al final de cada tema.

HABITACIÓ FOSCA AMB AIRES DISC

Més alleugeriment han sentit els que s'han animat a escalar cap al pavelló a banda de Fira fins a endinsar-se en l'experiència auditiva A poc a poc, una espècie d'habitació fosca sonora plantejat com un 'soundsystem' amb set torres d'altaveus en cercle capaç d'albergar fins a 1.200 persones, i que ha estat motiu de llargues cues.

En aquest recinte, James Murphy i 2manydj --amb el suport tecnològic de McIntosh-- han centralitzat una sessió de sis hores punxant les seves col·leccions privades de vinils aconseguint atreure tant a riuades incessants de curiosos com a amants d'un ball abandonat a la mercè dels sentits.

També a resguard de la calor, l'artista japonès Daito Manabe ha captat tota expectativa amb el seu espectacle a base de 'drons' ballarins i 'videomapping' projectat sobre les túniques de tres coordinades ballarines de dansa contemporània: un 'xou' molt aclamat, però d'escassos 30 minuts.

El pianista i compositor alemany Nils Frahm --deixeble de Nahum Brodski, que ha estat al seu torn alumne del rus Pyotr Ilyich Txaikovski-- ha omplert el SonarHall amb el seu àlbum atmosfèric 'Spaces' davant de l'entusiasme del públic.

L'han seguit el trio japonès Nisennenmondai amb experiència en Sónar Tòquio amb una estàtica posada en escena --llevat de cops de cap-- amb guitarra, sota i bateria regalant un discurs sonor cru a base de post-punk, no wave, krautrock, free jazz i música disc.

Aquesta primera jornada ha estat el torn també de Koreless, BFlecha i Desert, entre d'altres primeres espases del panorama electrònic actual.

Entre concert i concert, els canadencs Martin Messier i Nicolas Bernier han posat en marxa la denominada 'màquina viva' Machine Variation: una particular visió de les màquines de soroll de Luigi Russolo presentada en Sónar 2010.

Per més tard, el públic espera la reaparició de Richie Hawtin com Plastikman per presentar el seu primer concert exclusiu a Europa de 'Objekt', el seu nou concepte de directe estrenat el mes de novembre passat al Museu Guggenheim de Nova York.

A la mateixa hora, però ja al Sónar de Nit, Massive Attack es deixaran veure deu anys després al Sónar amb un prometedor estrena del 'xou' audiovisual sol per a acreditats i convidats, que per al públic general serà dissabte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés