MOSSOS D'ESQUADRA/TWITTER
BARCELONA 16 juny (EUROPA PRESS) -
La Federació de professionals de la seguretat pública de Catalunya (Fepol) considera que el requeriment del Ministeri d'Hisenda a la Generalitat per impedir convocar les 500 places de Mossos d'Esquadra previstes és una "represàlia" del Govern espanyol a la convocatòria del referèndum.
En un comunicat aquest divendres, ha qualificat d'"absoluta irresponsabilitat política" que el Ministeri d'Hisenda hagi enviat aquest requeriment, que segons ells serà un greuge per a la seguretat pública i els ciutadans de Catalunya.
Ha advertit que les 50 places que autoritza el Ministeri són "completament insuficients", ha lamentat la provocació i ha exigit que no s'instrumentalitzi la policia catalana amb finalitats polítiques en un context de nivell 4 d'alerta terrorista.
El sindicat ha criticat que aquesta decisió es produeixi mentre que al País Basc s'ha convocat la Junta de Seguretat i s'ha acordat la integració de l'Ertzaintza al Centre d'Intel·ligència contra el Terrorisme (Citco) i a les bases de dades europees, la qual cosa "arrodoneix aquesta estratègia de provocació i crispació".
Per tot això, demana que l'actual situació política no condicioni la convocatòria prevista i recorda que els Mossos mantindran una "tranquil·la i disciplinada neutralitat política" malgrat l'actitud d'alguns polítics.