LES FRANQUESES DEL VALLÈS (BARCELONA), 8 (EUROPA PRESS)
La Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (Fapac) ha exigit que no es tanqui la segona línia de P3 de l'Escola Bellavista-Joan Camps de les Franqueses del Vallès (Barcelona), que ha proposat la Conselleria d'Ensenyament.
La federació ha assenyalat que la decisió de la Generalitat s'ha pres després de la preinscripció i ho ha qualificat d'"una mala planificació escolar", a més ha augurat que la mesura suposarà que empitjorin les desigualtats existents, segons ha informat aquest divendres en un comunicat.
Així mateix, ha apuntat que posaria "en risc" la inclusió social al barri amb més dificultats socioeconòmiques de la localitat i amb més segregació del Vallès Oriental.
L'entitat ha demanat que s'ofereixin totes les places disponibles en tots els centres del municipi, amb la finalitat de "garantir la igualtat d'oportunitats i l'equitat de tots els nens".
Ha determinat que aquest tancament suposa vulnerar la decisió de les famílies en el període de preinscripció, així com en la llibertat d'elecció de l'escola prop dels seus domicilis.