Publicat 10/10/2014 18:54

Famílies i professionals reclamen un sistema educatiu "plenament inclusiu"

BARCELONA, 10 oct. (EUROPA PRESS) -

La plataforma ciutadana per a una Escola Inclusiva a Catalunya, que agrupa famílies, professionals i entitats socials, ha reclamat aquest divendres un sistema educatiu "plenament inclusiu", ha informat en un comunicat.

L'entitat ha expressat el seu "disgust i preocupació" davant la lentitud que la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat encara el repte d'aconseguir un sistema educatiu català plenament inclusiu, com estableix la Llei d'Educació de Catalunya (LEC) i la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, aprovada per l'ONU i ratificada per l'Estat.

Ha lamentat que l'actual curs escolar hagi començat sense que l'escola inclusiva entri en les prioritats del departament: "La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, no ha fet cap tipus d'al·lusió a l'escola inclusiva".

Malgrat que aquest model és un dels principis rectors del model educatiu català fixat a la LEC, la plataforma considera que per a la Conselleria segueix sent "el problema dels alumnes amb discapacitat", tot i que en realitat afecta l'escolarització i l'educació de tots els alumnes.

També ha subratllat que Ensenyament ha incomplert el termini fixat per presentar un pla estratègic d'atenció a la diversitat en el marc d'una escola inclusiva, ja que el novembre del 2013 va anunciar que es presentaria abans de finalitzar el curs 2013-14.

Així, la plataforma ha reivindicat el pla d'acció 'Aprendre junts per viure junts (2008-2015), presentat el 2010 i "arraconat a partir del 2012".

Escola Inclusiva també ha lamentat la falta de dades sobre l'alumnat amb necessitats educatives especials (NEE) als centres ordinaris, i ha afegit que, segons informació del Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya (BOPC), aquests estudiants han baixat durant el curs 2013-14 després de situar-se al 61%, gairebé dos punts menys que en el període anterior --62,9%-- i tres menys que al 2011-2012 --64,3%--.

Per aquesta raó, la plataforma ha insistit que cal un "lideratge polític" que cregui en l'educació inclusiva i posi al seu servei tots els recursos que té al seu abast, i una comunitat educativa que l'empenyi i l'acompanyi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés