Publicat 04/12/2014 18:40

Experts ressalten l'impacte de les xarxes socials a l'augment d'audiències televisives

El pte.Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher
CAC

BARCELONA, 4 des. (EUROPA PRESS) -

Les xarxes socials generen un increment d'audiència dels programes de televisió tradicionals i convé implementar estratègies per tenir la presència adequada, així com per abordar les crisis que es generen en el món digital, segons experts reunits en la primera Jornada Tecnològica del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

Des de la Corporació Catalana de Mitjans Àudiovisuals (CCMA), el seu cap de Noves Finestres i Mitjans B2B, Judith Argila, ha explicat que l'existència d'unes xarxes socials cada vegada més actives fa que milers de persones dediquin atenció al món digital, i que el que cal és "tenir la mateixa atenció" en els mitjans tradicionals i els digitals.

Per a això, ha explicat que la CCMA utilitza dues vies, posar 'hashtags' en els seus programes per augmentar els comentaris en les xarxes, i utilitzar el sistema de programació a la carta per incrementar l'audiència.

El director de Social TV de Kantar Media, Carlos Sánchez, ha assenyalat que existeix una correlació clara entre l'audiència d'un programa i el nombre de comentaris que genera, i ha explicat que un 70% d'aquests es fan des de dispositius mòbils.

Ha explicat que, segons dades d'un estudi fet al Regne Unit, l'increment d'audiència mitjana d'un programa de televisió que rep comentaris de xarxes socials és d'un 2%, amb puntes que poden arribar fins al 9%.

El president del CAC, Roger Loppacher, ha recordat que la televisió s'ha convertit en una activitat a la qual no es presta una atenció exclusiva, sinó que es combina amb altres formes d'entreteniment, passant del 43% dels usuaris que miraven la televisió només feien això el 2012 al 16% que ho fa ara.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés