Actualitzat 22/05/2025 17:10

Uns estudiants acampen al Rectorat de la UAB per posar fi a les relacions amb Israel

Les tendes de campanya dels participants de l'acampada
KIKE RINCON - EUROPA PRESS

CERDANYOLA DEL VALLÈS (BARCELONA), 22 (EUROPA PRESS)

Estudiants han acampat la nit d'aquest dimecres a dijous davant el Rectorat de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en solidaritat amb Palestina i per reclamar a la universitat la fi de les relacions amb institucions d'Israel.

Segons UAB Acció per Palestina, que convoca l'acció, unes 100 persones han participat en la primera nit d'acampada i, en unes declaracions a Europa Press, el portaveu, Santiago Rodríguez, ha insistit en el boicot a les institucions i universitats d'Israel i creu que davant l'escalada de violència "el compromís de la universitat hauria de ser conforme".

Aquest dijous la UAB celebra un claustre per fer el seguiment de la seva declaració sobre la situació a Gaza, aprovada el 30 de maig del 2024, i UAB Acció per Palestina espera tenir una "resposta efectiva" a les seves demandes abans del 29 de maig.